• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211714
+
-

کیانوش‌عیاری پس از 25سال

بعد از«بودن و نبودن»، فیلمی از عیاری در اکران گسترده محک می‌خورد

گزارش2
کیانوش‌عیاری پس از 25سال

بعد از مدت‌ها و پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، ویلای ساحلی کیانوش عیاری از امروز اکران می شود.
به‌گزارش همشهری، آخرین باری که فیلمی‌ از کیانوش عیاری اکران شد، سال77 بود. «بودن یا نبودن» فیلمی ‌بود درباره دختری با ناراحتی قلبی که برای عمل پیوند قلب و زندگی تلاش می‌کند. عیاری از آن به بعد هر فیلمی‌که ساخت، به اکران نرسید.
«سفره ایرانی» سال79 ساخته شد و هیچ‌وقت رنگ پرده را ندید. بعد از آن با زلزله بم، سریال روزگار قریب را نیمه‌تمام گذاشت و به  این شهر  رفت و«بیدار شو آرزو»را درباره این فاجعه ساخت. این فیلم هم 13سال بعد در گروه هنر و تجربه اکران شد؛ فیلمی ‌بغایت تلخ و کشنده که عیاری درباره آن گفته بود فیلم را فقط برای مسئولان ساختم.  فیلم بعدی او، خانه پدری بود که سال89 ساخته شد‌ و سال93 ‌ برای یک روز و در سال 98 هم کمتراز  دو هفته اکران محدود داشت‌.  بعد از خانه پدری، عیاری کاناپه را ساخت؛ فیلمی ‌با حاشیه‌های بسیار که سرانجام هم به اکران عمومی ‌درنیامد. در این فیلم بازیگران زن موهایشان را تراشیده بودند و از کلاه‌گیس برای صحنه‌های داخل خانه استفاده شده بود.
با وجود اینکه عکس سر تراشیده بازیگران زن منتشر ‌و در تیتراژ فیلم هم قید شده بود زنان کلاه‌گیس بر سر دارند، اما همین مسئله باعث شد، فیلم هیچ‌وقت به اکران نرسد. حالا اما پس از 25سال از اکران معمولی فیلمی‌ از کیانوش عیاری، فیلم ویلای ساحلی او از امروز در سینماها به نمایش درمی‌آید. برخلاف فیلم‌های پیشین عیاری که خودش تهیه‌کننده بود، این‌بار فیلم تهیه‌کننده دیگری داردکه رضا رخشان نام دارد. سال گذشته زمانی که خبر از ساخت ویلای ساحلی که آن زمان با عنوان موقت «رکر» از آن اسم برده می‌شد، منتشر شد، قرار گرفتن اسم پژمان جمشیدی، رضا عطاران و کیانوش عیاری در کنار هم بسیار تعجب برانگیز بود؛ آن هم در فیلمی‌کمدی. پیش از این عیاری معمولا کمتر از بازیگرانی‌که در گیشه موفق هستند، استفاده نکرده‌ بود. درباره زمان اکران فیلم هم خبرهای مختلفی منتشر شد.
علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم شهریور‌ماه اعلام کرده بود که این فیلم از مهرماه روی پرده خواهد رفت، اما این اتفاق نیفتاد و اول آبان‌ماه رضا رخشان اعلام کرد که فیلم در آذرماه اکران می‌شود. بعضی هم گمانه‌زنی می‌کردند ویلای ساحلی احتمالا یکی از کاندیداهای اکران نوروز است.  به هر حال فیلم با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی و با معرفی شووار کریم‌زاده و با حضور علی سرتیپی از امروز روانه سینماها شده است و انتظار می‌رود به‌دلیل حضور بازیگرانش از فیلم‌های پرفروش امسال باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید