• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211619
+
-

مار و آسمان

ادبیات کودک و نوجوان
مار و آسمان

«مار و آسمان» نوشته مهدی پوررضائیان با تصویرگری سارا‌کثیری عنوان کتابی است که به‌تازگی از سوی نشر نیستان برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شده است.
مهـــدی پـوررضـائیـان فارغ‌التحصیل دانشگاه دهلی‌نو در رشته روانشناسی بالینی است. از مهم‌ترین سوابق فرهنگی و اجرایی مهدی پور‌رضائیان می‌توان به ریاست دانشکده هنر شاهد و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اشاره کرد.
یکی از دغدغه‌های وی در سال‌های اخیر در کنار تدریس و نیز امر روانشناسی، پرداختن به موضوع تربیت روانی کودکان در قالب نویسندگی و نیز برگزاری کارگاه‌های خلاقانه نویسندگی است. در رهگذر همین تجربه از وی کتاب‌هایی در باب ادبیات کودک و نوجوان و نیز داستان کودک منتشر شده که تازه‌ترین آنها «مار و آسمان» است. «مار و آسمان» داستانی است صمیمانه درباره توانمندی درونی و بارور ساختن آن. نویسنده در واقع با نگاهی خاص به ارائه این مضمون پرداخته که جهان هستی و طبیعت  می‌تواند از موجودات زنده روی خود انرژی و توان حرکت دریافت کند. در این کتاب نویسنده داستان بچه‌ماری را روایت می‌کند که ناتوان از دیدن آسمان است. او ابتدا به‌خاطر نقص خود دلتنگ و دلزده از دوستانش می‌شود اما در ادامه و در سفری عجیب به اعماق جنگل، شکل دیگر دیدن و ارتباط با طبیعت را تجربه می‌کند. او متوجه می‌شود که می‌تواند از طبیعت خواسته‌ای داشته باشد و آن را تحت خواست خود در‌بیاورد.
«مار و آسمان» در کنار این مهم از زبانی شاعرانه و لطیف بهره‌ برده ‌که حاصل توانمندی نویسنده در کشف و استخدام کلماتی لطیف و کاربردی در راستای نظام فکری او‌ست. انتشارات نیستان این کتاب 32صفحه‌ای را به‌بهای 140هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید