• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 14 آذر 1402
کد مطلب : 211469
+
-

کنگره ملی‌۲۴هزار شهید‌پایتخت عامل وحدت ملی

استاندار تهران در نشست‌خبری کنگره ملی 24هزار شهید پایتخت گفت: این کنگره ملی تلاش می‌کند با اقدام‌های فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ شهادت بکوشد.
علیرضا فخاری با بیان اینکه تلاش ما این است که حضور خانواده شهدا را به‌صورت کاملا پررنگ در کنگره داشته باشیم و برای همین هر اقدامی لازم باشد برای حضور آنها انجام خواهیم داد، افزود: شهدا مهم‌ترین عامل برای وحدت ملی هستند که خود عامل قدرت برای کشور است. شهدا نه متعلق به یک جریان و نگاه خاص بلکه متعلق به همه مردم هستند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و دبیرکل این کنگره نیز دراین نشست گفت: این کنگره کار خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و از ۲۸کارگروه تشکیل شده‌است.
سردار حسن حسن‌زاده با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و مکتب شهداست، ادامه ‌داد: کنگره شهدای پایتخت در ۴مرحله برگزار می‌شود که نخستین قسمت به بحث اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود که این بخش از روز دوشنبه فعالیت خود را آغاز کرده‌است.
وی گفت: گام دوم کنگره از ۲۰ تا ۳۰ دی برگزار می‌شود و در این بخش در همه کمیته‌ها و نهادهای فرهنگی شاهد فضاسازی فرهنگی و هوشمند خواهیم بود. مرحله سوم اجرای فعالیت‌های ۱۰روز اجلاسیه است که از ۲بهمن تا ۱۲بهمن خواهد بود. دراین مقطع یک مشارکت همگانی را انتظار داریم. در مرحله چهارم نیز فعالیت همه کمیته‌ها اوج می‌گیرد و شکل تخصصی به‌خود خواهد گرفت. این مرحله نیز از ۱۲بهمن آغاز می‌شود.
رئیس کمیته فرهنگی شهرداری تهران هم گفت: در حوزه فضای شهری در ۱۰روز نخست، جملات شهدا تزئین‌بخش خیابان‌ها خواهد شد. همچنین محل‌های ترور و بمب‌گذاری تبدیل به مکانی برای بازدید مردم می‌شود تا بار دیگر سیرت نفاق منافقان بیشتر نمایان شود.مصطفی زیبایی‌نژاد اضافه ‌کرد: برگزاری یادواره شهدای منطقه یکی دیگر از اقدام‌های این کنگره است که با تدبیر سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) به‌صورت منطقه‌ای در تهران برگزار می‌شود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید