• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 14 آذر 1402
کد مطلب : 211468
+
-

شهادت نیروهای ایران در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه، دیروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. ناصر کنعانی در این نشست آخرین مواضع جمهوری اسلامی ایران را در سیاست‌خارجی تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست آمده است.
دور جدید حملات رژیم صهیونیستی زمانی آغاز شد که وزیر دفاع آمریکا در اتاق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی حضور داشت و این نشان‌دهنده نقش مستقیم آمریکاست.
طرح بلوکه‌شدن پول‌های ایران نیازمند تصویب سنا و امضای رئیس‌جمهور آمریکاست. دولت آمریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد و ما در این ارتباط تضمین‌های لازم را گرفتیم.
باتوجه به سوابق فعالیت‌ها و ابتکارعمل‌هایی که عمان داشته همچنان نسبت به پیشرفت مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ایران هم از حُسن نیت عمان استقبال می‌کند، اما موضوع اصلی گفت‌وگوهای وزیر خارجه کشورمان در عمان مسئله فلسطین بود.
هیچ اقدامی علیه منافع و امنیت ایران و همچنین نیروهای مستشاری ما در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند و قبلا این موضوع تجربه شده است.
مواضعی که آژانس و تروئیکای اروپایی مطرح کردند به‌معنای نادیده گرفتن واقعیات گفته شده است و هیچ توجهی به عدول آمریکا از تعهدات خود ندارند و اتهامات یکجانبه‌ای را علیه ایران مطرح می‌کنند.
این نشست در چارچوب نشست‌های کشورهای حاشیه دریای خزر انجام می‌شود و وزیر خارجه نیز برای شرکت در نشست به مسکو سفر می‌کند.
ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به یمن از آن جمله اظهارات و ادعاهای فرافکنانه است و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید