• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 آذر 1402
کد مطلب : 211383
+
-

ناپلئون ژاوی

هیچ تیمی به‌اندازه بارسلونا پیروزی یک بر صفر به‌دست نمی‌آورد

ناپلئون ژاوی

طبق معمول دیگو سیمئونه نتوانست در زمین بارسلونا به پیروزی برسد. او برای چهارمین بار پیاپی در لالیگا به ژاوی باخت. عملکرد سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مقابل بارسلونا به 19شکست در 35مسابقه با 5برد و 11تساوی رسید. به‌نظر می‌رسید با توجه به فرم اخیر عالی اتلتیکو و بازی‌های نسبتا زیبا از این تیم و وضعیت نامناسب بارسلونا، این بازی به سود اتلتی تمام شود اما بارسای ژاوی بهترین نمایش فصل خود را ارائه کرد و بدشانس بود که با نتیجه‌ای بهتر از یک بر صفر بازی را نبرد.
نکته این بازی گلزنی ژائو فلیکس به تیم سابقش یعنی اتلتیکو بود. او که مورد خشم سیمئونه قرار گرفته و از تیم کنار گذاشته و در نهایت به بارسا قرض داده شده بود، زهر خودش را به اتلتیکو ریخت و شادی بعد از گل هم انجام داد.
   بارسلونا از ابتدای فصل گذشته در 15بازی (11بازی در فصل 23-2022و 4بازی در این فصل) با نتیجه یک بر صفر در لالیگا پیروز شده است؛ بیشترین برد یک بر صفر در 5لیگ معتبر اروپایی در این مدت.
   لوییس سوارس که همزمان با ثبت گل شماره555عمر خود با هواداران گرمیو خداحافظی کرد تا احتمالا در آینده به لیونل مسی و بوسکتس در اینترمایامی آمریکا بپیوندد، همچنان آخرین گلزن اتلتی به بارسلونا محسوب می‌شود. اتلتیکو از فوریه 2022تاکنون حتی یک‌بار هم دروازه بارسا را باز نکرده است.
   بارسلونا در 4دیدار اخیر خود با اتلتیکومادرید در لالیگا پیروز شده است، هر 4بار با ژاوی. این در حالی است که پیش از آن در 4رویارویی پیاپی مقابل این تیم 2تساوی و 2شکست داشت.
   هواداران بارسلونا با آغاز بازسازی نوکمپ کمتر از گذشته از بازی‌های خانگی این تیم استقبال می‌کنند. در بازی با پورتو هم تعداد زیادی از هواداران میهمان پرتغالی در ورزشگاه مونتجویک حضور داشتند. بازی با اتلتیکو هم با 34هزار و 568هوادار به کم‌تماشاگرترین بازی فصل بارسلونا در خانه تبدیل شد. تعداد تماشاگران این دیدار 21هزار نفر کمتر از گنجایش ورزشگاه بود. حتی برای بازی با سویا هم بیش از 40هزار نفر به ورزشگاه رفته بودند. البته بارش باران و افت شدید دمای هوا هم در ثبت این رکورد منفی تأثیر داشت.
   در غیاب تراشتگن مصدوم، دروازه‌بان اهل آلیکانته در این مسابقه خودی نشان داد و حتی رقیب آلمانی‌اش را که روی سکوهای ورزشگاه بود، به تشویق وادار کرد. پنیا در بازی با پورتو هم 2مهار عالی داشت. او که در تمام رده‌های سنی برای بارسا بازی کرده، فصل گذشته از قرارداد قرضی با گالاتاسرای برگشت و 5بار هم بازی کرد و تنها یک کلین‌شیت داشت و 7گل خورد. پنیا این فصل 2بازی پیاپی را بدون گل خورده سپری کرده است.
   اتلتیکو مادرید در 18بازی آخر در زمین بارسلونا به پیروزی نرسیده (5تساوی و 13شکست) که نزدیک به طولانی‌ترین روند بدون برد در زمین این حریف در لالیگا بین سال‌های 1945تا 1963است که در 20بازی در خانه بارسا به پیروزی نرسیده بودند.
   بارسلونا سال 2023در 3ورزشگاه مختلف 3بار اتلتیکو‌مادرید را شکست داده؛ یک بر صفر در واندا متروپولیتانو، یک بر صفر در نوکمپ و یک بر صفر در مونتجویک.
   بارسلونا برای نخستین بار در تاریخ خود 3کلین شیت متوالی مقابل اتلتیکو را ثبت کرد؛ هر 3 با نتیجه یک بر صفر.
   بازی بعدی بارسا با خیرونای هم‌ایالتی است که پدیده این فصل لالیگا بوده و هم‌امتیاز با رئال در صدر جدول قرار دارد. این بازی یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید