• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 14 آذر 1402
کد مطلب : 211382
+
-

بن‌بست پپ

بن‌بست پپ

منچسترسیتی در این فصل زیبا بازی نمی‌کند و خوب هم نتیجه نمی‌گیرد. همشهری‌ها برای سومین بازی پیاپی و برای پنجمین بار در 8بازی آخر موفق نشدند به پیروزی برسند. شاید در غیاب دی‌بروینه و با بازیکنی مثل خولین آلوارس در پست پشت مهاجم، نشود هم زیبا بازی کرد و هم نتیجه گرفت. سیتی چهارشنبه این هفته هم یک بازی سخت مقابل تیم آماده استون‌ویلا و اونای امری دارد و سپس بازی‌های ساده‌تر از راه می‌رسد و گواردیولا می‌تواند به لوتون گل‌های زیادی بزند. سرمربی من‌سیتی پیش از بازی با تاتنهام از هواداران خواسته بود به ورزشگاه بیایند چون قرار است شاهد گل‌های زیاد تیمشان باشند. سیتی 3گل زد که زحمت یکی از آنها را سون هیونگ مین، بازیکن تاتنهام کشید، البته 3گل هم خورد. پپ عادت دارد بازی‌ها را پیش‌بینی کند اما معمولا فقط وقتی از پیش‌بینی‌اش رونمایی می‌کند که می‌برد (مثل برد 4گله فصل پیش مقابل رئال‌مادرید که درست از آب در آمد) و آنجاست که به دیگران می‌گوید دیدید گفتم می‌بریم؟
گواردیولا این فصل بیشتر با بازیکنان حریف بحث می‌کند. در بازی با لیورپول داروین به سمت او رفت و با هم جدال لفظی پیدا کردند. در پایان بازی با تاتنهام هم که عصبانیت هالند، به درگیری با بازیکن تاتنهام منجر شد، گواردیولا در حمایت از شاگردش با بازیکنان تاتنهام درگیری لفظی پیدا کرد. دقیقه 90+4 جک گریلیش در موقعیت گلزنی قرار داشت اما داور تصمیم گرفت خطا روی هالند را اعلام کند و آوانتاژ ندهد. این تصمیم با اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی منچسترسیتی همراه شد. پپ به بازیکنانش یاد داده هم بیشتر خطا کنند و هم به داوری اعتراض داشته باشند. شاید برای همین است که برناردو سیلوا 2فصل است همه را کتک می‌زند. پپ هر سال یا یک سال در میان فوتبال را از نو اختراع می‌کند و سبکی جدید ارائه می‌دهد. این‌بار به‌نظر می‌رسد زودتر از پایان فصل وادار به تغییر سبک شود چون نوع بازی تیم او را کسی نمی‌پسندد؛ آن هم بازی پرستاره‌ترین تیم جهان و موفق‌ترین تیم فصل پیش و فاتح سه‌گانه.
   آمار منچسترسیتی در بازی مقابل بیگ‌سیکس هم در این فصل فاجعه‌بار است؛ یک پیروزی (مقابل منچستریونایتد نگون‌بخت تن‌هاخ)، ۳تساوی (مقابل تاتنهام، لیورپول و چلسی) و یک شکست (مقابل آرسنال). در هر 3 تساوی پیاپی اخیر، آنها گل مساوی را در دقایق پایانی دریافت کردند.
   رکوردهایی که آبی‌های منچستر از دست دادند؛ نخستین شکست لیگ برتری مقابل آرسنال پس از ۱۵بازی، نخستین گل خورده مقابل چلسی پس از ۶۱۷دقیقه، ناکامی در کسب پیروزی در ۳بازی پیاپی لیگ برتری (اولین بار پس از سال ۲۰۱۷).
   سون هیونگ مین برای نخستین بار در سیصدوهشتادوهفتمین بازی خود برای تاتنهام گل به‌خودی زد.
   بین گل سون برای تاتنهام و سیتی فقط 137ثانیه فاصله بود.
   مهاجم کره‌ای پس از گرت بری برای استون ویلا و چارلتون، دومین بازیکنی است که در تاریخ لیگ برتر موفق به زدن گل به حریف و گل به‌خودی در 10دقیقه ابتدایی یک بازی می‌شود.
   سون پنجاهمین گل خارج از خانه خود را در لیگ برتر برای تاتنهام به ثمر رساند و تبدیل به هفتمین بازیکنی شد که حداقل 50گل خانگی، 50گل خارج از خانه و 50پاس گل برای یک تیم در این رقابت‌ها ثبت می‌کند.
   آمار سون هیونگ مین با پیراهن تاتنهام مقابل منچسترسیتی؛ 18بازی، 8گل و 3پاس گل.
   دژان کولوسفسکی دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر پس از دنی مورفی است که در 3فصل متوالی، موفق به گلزنی در زمین مدافع عنوان قهرمانی می‌شود.
   دژان کولوسفسکی برای چهارمین بار در یک مسابقه لیگ برتری هم گل زد و هم پاس گل داد (۲بار از این ۴بار مقابل منچسترسیتی بوده است).
   کولوسفسکی در اتحاد؛ 3بازی، 3گل و 2پاس گل.
   جرمی دوکو در این بازی فقط یک‌بار توانست از بازیکن مقابل خود عبور کند و این کمترین آمار دریبل‌زنی او برای سیتی بود.
   رودری و جک گریلیش به‌دلیل گرفتن کارت زرد بازی مقابل استون ویلا را از دست دادند. گریلیش مقابل تیم سابقش نمی‌تواند به میدان برود. سیتی در همه بازی‌هایی که این فصل بدون رودری بازی کرده است یا باخته یا مساوی کرده.
   فیل فودن شصتمین تأثیرگذاری مستقیم روی گل را در لیگ برتر برای منچسترسیتی ثبت کرد (39گل و 21پاس گل) و به دهمین بازیکنی تبدیل شد که زیرنظر پپ گواردیولا (از فصل 17-2016) این کار را انجام داده است.
   لوسلسو در 58بازی اول برای تاتنهام در لیگ تنها یک گل زده بود و حالا در 2بازی پیاپی موفق به گلزنی شده. 2گل از 3گل او وارد دروازه سیتی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید