• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210935
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2Ro6z
+
-

«گلادیاتور۲» دوباره به راه می‌افتد

سینمای جهان
«گلادیاتور۲» دوباره به راه می‌افتد

سکانس‌های باقیمانده فیلم تازه ریدلی اسکات که به‌دلیل اعتصاب هالیوودی‌ها متوقف شده بود، فیلمبرداری می‌شود.
طلسم دنباله یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه90 میلادی شکسته می‌شود. اینطور که ورایتی خبر داده، فیلمبرداری «گلادیاتور۲» از سر گرفته می‌شود. فیلمبرداری دنباله فیلم سینمایی «گلادیاتور» به‌کارگردانی «ریدلی اسکات» از تاریخ 4 دسامبر در مالت از سر گرفته خواهد شد؛ این در حالی است که فیلمبرداری این حماسه تاریخی با اعتصاب بازیگران در تیرماه به تعویق افتاد، اما اعلامیه 8 نوامبر مبنی بر اینکه اتحادیه بازیگران به توافقی آزمایشی بر سر یک قرارداد جدید 3ساله دست یافته است، استودیوها را قادر ساخته تا در تولید چندین محصول پیشروی کنند.
اعتصاب بازیگران ۱۱۸روز به طول انجامید و پس از آن
حل شد که استودیوها برای نخستین‌بار از اتحادیه برای استفاده از هوش مصنوعی در نمایش‌های سینمایی و تلویزیونی حمایت کردند و با افزایش تاریخی دستمزدهای بازیگران نیز همراه است. ‌ریدلی اسکات اخیرا در گفت‌وگویی با نیویورکر فاش کرده که در حال ویرایش ۹۰دقیقه فیلمی است که توانسته تاکنون برای «گلادیاتور۲» بگیرد؛ قبل از اینکه اعتصابات هالیوود تولید را متوقف کند.
در این فیلم که ادامه فیلم موفق «گلادیاتور» در سال۲۰۰۰ است بازیگرانی چون پاول مسکل، پدرو پاسکال، دنزل واشنگتن و کانی نیلسن ایفای نقش می‌کنند و ریدلی اسکات، همانند قسمت اصلی کارگردانی را با فیلمنامه‌ای از دیوید اسکارپا بر عهده دارد.  در قسمت اصلی فیلم «گلادیاتور»، راسل کرو در نقش ماکسیموس، سرباز رومی که به بردگی گرفته شده بود، ظاهر شد که در تلاش برای گرفتن انتقام از کومودوس امپراتور با بازی واکین فینیکس است. شخصیت اصلی گلادیاتور در انتهای فیلم اصلی می‌میرد و فیلم جدید با محوریت شخصیت لوسیوس، پسر خواهر کومودوس ساخته می‌شود که به‌شدت تحت‌تأثیر شخصیت ماکسیموس قرار می‌گیرد. ریدلی اسکات پس از ساخت فیلم «ناپلئون» با بازی واکین فینیکس در نقش «ناپلئون بناپارت» که هم‌اکنون در سینماهای جهان در حال اکران است، ساخت دنباله فیلم «گلادیاتور» را آغاز کرده است و این دنباله قرار است در تاریخ ۲۲نوامبر۲۰۲۴ روی پرده سینماها برود. قسمت اصلی «گلادیاتور» در سال۲۰۰۰ در مجموع به فروشی بالغ بر ۴۰۰میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت و در ۱۱شاخه نیز نامزد اسکار شد و درنهایت اسکار بهترین فیلم و بازیگر مرد را کسب کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید