• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210934
+
-

تشییع پیکر زنده‌یاد پروانه معصومی

یاد
تشییع پیکر زنده‌یاد پروانه معصومی

پیکر زنده‌یاد پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون صبح دیروز ،چهارشنبه، 8 آذرماه ‌در امامزاده ابوطالب تهران با حضور جمعی از هنرمندان و چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون تشییع و خاکسپاری شد.
در ابتدای این مراسم برخی از پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت این هنرمند از جمله پیام رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد. علی دهکردی، رئیس خانه سینما نیز در این مراسم گفت: بانو پروانه بانوی بزرگ، شریف و دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ایران و تاریخ و هنر ما امروز در آغوش پروردگار بزرگ آرام گرفته است.
احمد میرعلایی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز به نمایندگی از هیأت هنرمندان در این مراسم گفت: به تشییع جنازه کسی آمده‌ایم که فقط یک هنرمند جلوی دوربین نبوده؛ ایشان به تمام معنا هنرمند در انسانیت بوده است. برای همین است که جمیع مردم ایران به‌گونه‌ای متاثر شدند که چنین بانویی را کشور از دست داده نه‌فقط سینما. وی افزود: مراد ایشان شهدای گمنام بوده است. روزی که ایشان فوت شدند، ایام فاطمیه شروع شده بود. اگر برای ایشان سیاه پوشیده‌ام ابتدا برای جده سادات بوده است. میرعلایی گفت: اسم ایشان در ابتدا سکینه بوده. یکی از درجات برای انسان این است که عاقبت به خیر و آرام از دنیا برود. این بانو به تمام معنا این آرامش و سکینه را در همه صحنه‌هایی که شرکت داشت به همه القا می‌کرد. ایشان با تمام وجود مانند اسمش از کسانی بود که خصلتی سکینه داشت. او افزود: یکی از علایق ایشان در شمال سرزدن به مزار شهدا بود. من امروز به نمایندگی از همه هنرمندان سینما و تلویزیون اینجا هستم. ما عزاداریم چراکه آدم بزرگی را از دست داده‌ایم. امیدوارم همه هنرمندان این کشور با هنرمندان اصلی این مملکت که شهدای ما بودند و با امام‌حسین(ع) محشور شوند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید