• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210921
+
-

قرار منع تعقیب در پرونده کلاهبرداری با نامه جعلی نمایندگان

پرونده مردی که متهم بود بعد از شناسایی متقاضیان دریافت وام خودرو با استفاده از نامه‌های جعلی نمایندگان مجلس از آنها کلاهبرداری می‌کرد با صدور قرار منع تعقیب، مختومه شد.
به گزارش همشهری، این پرونده زمانی به جریان افتاد که مرد جوانی به یکی از بانک‌های تهران رفت و با ارائه نامه‌ای که به‌نظر می‌رسید یکی از نمایندگان مجلس آن را نوشته است، درخواست وام خودرو کرد. اما وقتی معلوم شد که نامه جعلی است، مرد جوان دستگیر شد و در بازجویی‌ها ادعا کرد نامه را از فردی به نام اکبر قربانی دریافت کرده و این فرد با ادعای اینکه می‌تواند از نمایندگان مجلس برای دریافت وام خودرو نامه بگیرد، تا‌کنون از افراد زیادی پول گرفته و در عوض به آنها نامه‌های جعلی داده است. با ادعای این فرد و شناسایی بقیه افرادی که مدعی بودند از فردی به نام اکبر قربانی در ازای دریافت مبلغی نامه گرفته‌اند تا با آن وام خودرو دریافت کنند، دستور بازداشت متهم صادر شد و حتی در آن زمان بازپرس پرونده دستور انتشار عکس متهم در روزنامه‌ها را نیز صادر  کرد
تا کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند، برای دستگیری وی به پلیس کمک کنند. در نهایت بعد از مدتی متهم با پای خود به اداره پلیس رفت و مدعی شد که هیچ جعل و کلاهبرداری انجام نداده است. از سوی دیگر در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که فرد دیگری با سوءاستفاده از کارت ملی و نام اکبر قربانی دست به این کلاهبرداری‌ها زده است. با جمع‌آوری شواهد و مدارکی که نشان می‌داد این فرد نقشی در این ماجرا نداشته است، برای وی قرار منع تعقیب صادر و پرونده او مختومه شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید