• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 8 آذر 1402
کد مطلب : 210800
+
-

رفع‌اختلاف میان مودی و شهرداری در کمیسیون77

شهرداری تهران نهادی خدماتی است که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، شهرسازی، ترافیکی، عمرانی و... به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد. در این میان ممکن است بنا بر دلایلی اختلافاتی میان مودی و شهرداری در موضوع عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به‌وجود آید.
کمیسیون ماده 77درست با هدف بررسی این اختلاف تشکیل شده که در آن نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای شهر حضور دارند و تصمیم کمیسیون قطعی خواهد بود. همچنین بدهی‌هایی که مطابق تصمیم این کمیسیون تشخیص داده شود، طبق مقررات اسناد لازم‌الاجرا و توسط اداره ثبت قابل وصول است؛ بنابراین واحد اجرای اداره ثبت مکلف است طبق تصمیم کمیسیون ماده 77به صدور اجراییه و وصول طلب شهرداری مبادرت کند. البته در نقاطی که سازمان قضایی نباشد رئیس دادگستری شهرستان یک نفر را به نمایندگی دادگستری تعیین می‌کند و در غیاب شورای شهر انتخاب نماینده شورا از طرف شورای شهرستان صورت می‌گیرد.  درحال حاضر کمیسیون ماده 77در شورای شهر تهران 2شعبه دارد و دبیرخانه آن در شهرداری تهران قرار گرفته است. حبیب کاشانی در شعبه اول و ناصر امانی در شعبه دوم حضور دارند.

اعضای کمیسیون
    نماینده وزارت کشور
   نماینده دادگستری
   نماینده شورای اسلامی شهر

کمیسیون تجدیدنظر تشکیل نمی‌شود
  تصمیمات کمیسیون مزبور قطعی و لازم‌الاجراست؛ بنابراین کمیسیون تجدیدنظر وجود ندارد و درصورت نیاز به تشکیل بیش از یک کمیسیون به‌دلیل حجم پرونده‌ها، ایجاد کمیسیون‌های متعدد منع قانونی ندارد.

چگونگی طرح دعوی و حل اختلاف
  مودی یا شهرداری می‌تواند مورد اختلاف را به‌صورت کتبی و همراه با مدارک و مستندات مورد ادعا به دبیرخانه کمیسیون که در شهرداری مستقر است، ارائه کند.
  پس از تشکیل و ثبت کلاسه پرونده، از طرفین (مودی و نماینده شهرداری) با تعیین وقت قبلی دعوت انجام و دعوت‌نامه به طرفین ابلاغ می‌شود.

راه ارتباطی با نمایندگان
  مردم برای ارتباط با نمایندگان شورای شهر در مجامع و حوزه‌های اجرایی و اداری کشور برای ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانند با واحد ارتباط مردمی شورای شهر تهران در فضای مجازی از طریق شماره تلفن 09915104000در بستر پیام‌رسان‌های داخلی ارتباط داشته باشند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید