• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21051
+
-

اعلام حمایت از مدیریت یکپارچگی دارایی‌های نفت و گاز

گزارش خبری
اعلام حمایت از مدیریت یکپارچگی دارایی‌های نفت و گاز

2معاون وزیر نفت در یک کنفرانس بین‌المللی که دیروز در تهران برگزار شد، از حمایت وزارت نفت و شرکت ملی نفت بر اجرای استانداردهای مدیریت یکپارچه دارایی‌های صنعت نفت و گاز تأکید کردند.

به گزارش همشهری، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام استراتژی این شرکت در صیانت و یکپارچه‌سازی مدیریت دارایی‌های صنعت نفت و گاز که به گفته او 400میلیارد دلار برآورد می‌شود، افزود: شرکت‌های خصوصی باید توان خود را در حوزه مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی تقویت کنند.
او با اشاره به فرسودگی اجتناب‌ناپذیر تأسیسات و تجهیزات ساحلی و فراساحلی نفت تأکید کرد: به‌دلیل ماهیت عملکردی این صنعت که نیازمند ایمنی فراوانی است، مدیریت دارایی‌های فیزیکی یک ضرورت است.
کاردر اعلام کرد: واگذاری تدریجی عملیات بهره‌برداری میدان‌ها ازجمله راهبردهای شرکت ملی نفت ایران است و از این رو، شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه باید خود را در بخش مدیریت دارایی‌های فیزیکی نیز تقویت کنند. این مقام نفتی افزود: آسیب‌دیدگی یا از بین رفتن دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت از آنجا که ارزش کلانی دارد و همچنین می‌تواند کاهش تولید و در نتیجه کاهش چشمگیر درآمدزایی را به‌دنبال داشته باشد، بسیار اهمیت دارد و باید از آن جلوگیری کرد.
معاون وزیر نفت اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان کارفرما، به موضوع مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی توجه می‌کند و انتظار دارد شرکت‌های خصوصی همکار با ما نیز خود را در این حوزه تقویت کنند و آن را جدی بگیرند.
او حوزه نرم افزاری مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی را نیز مهم برشمرد و گفت: باید یکپارچگی در این سیستم با بخش‌های دیگر ازجمله بخش کالا، مالی و... ایجاد شود.

تدوین استانداردها آغاز شد
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام کرد: نظامنامه استانداردهای ملی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل تدوین می‌شود.
حبیب‌الله بیطرف، تأکید کرد: نظامنامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سال۹۳ تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظامنامه استانداردهای ملی این مقوله هم‌اکنون در دستور کار است. او با بیان اینکه مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل سازمان با محیط‌زیست می‌انجامد، تصریح کرد: مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها نه‌تنها در دارایی‌های فیزیکی، بلکه درباره دیگر سرمایه‌های سازمان ازجمله سرمایه انسانی و دارایی‌های اطلاعاتی و مالی نیز باید مدنظر قرار گیرد. معاون وزیر نفت در عین حال اظهار کرد: مدیریت دارایی‌ فیزیکی به‌ویژه در فراساحل صنعت نفت به واسطه آسیب‌پذیری بیشتر و همچنین برخورداری این بخش از میلیاردها دلار دارایی، اهمیت فراوان دارد.
نخستین کنفرانس دو روزه مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر از روز گذشته در هتل اسپیناس تهران آغاز شد و امروز به‌کار خود پایان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید