• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 5 آذر 1402
کد مطلب : 210351
+
-

بچه‌ شیطان

آرژانتینی‌ها در هر بازی پدیده‌ای رو می‌کنند

بچه‌ شیطان

این‌روزها همه از یک پدیده آرژانتینی در جام‌جهانی نوجوانان حرف می‌زنند؛ کسی که با هت‌تریک مقابل برزیل، دشمن همیشگی فوتبال آرژانتین، دومین جشن را در 3روز برای فوتبال‌دوستان کشورش رقم زد. کلودیو اِچه‌وِری، بازیکن شماره‌10 آلبی‌سلسته عضو تیم ریورپلاته آرژانتین است و برای تیم بزرگسالان این باشگاه بازی می‌کند و احتمالا چند‌ماه دیگر به باشگاهی در اروپا منتقل خواهد شد. اچه‌وری می‌تواند پا جای پای ستارگانی مثل مارادونا، مسی، گایاردو، اورتگا و ریکلمه بگذارد که با درخشش در جام‌جهانی زیر 17سال یا زیر 20سال نامی برای خودشان دست‌وپا کردند.
اچه‌وری ملقب به El Diablito (به معنای شیطان کوچک) است و علت این نامگذاری توانایی دریبل‌زنی بالا و شیطنت‌آمیز اوست. این لقب را از روی شیطان اصلی یعنی مارکو اچه‌وری بولیویایی کپی و برای او انتخاب کرده‌اند. او به‌خاطر رودربایستی با هواداران فوتبال در آرژانتین لیونل مسی را الگوی فوتبالی‌اش اعلام کرده اما الگوی اصلی‌اش بازیکنی گمنام در کلمبیا به نام خوان فرناندو کینترو پانیاگوآ است که مدتی با او در ریورپلاته هم‌باشگاهی بود. این کلمبیایی در تیم شنزن چین بازی می‌کند اما انگار تأثیر زیادی روی پدیده این روزهای جام‌جهانی نوجوانان داشته است. جالب اینکه پدر و برادر این بازیکن هوادار ایندیپندنته هستند اما او در نونهالی توسط دمیکلیس، بازیکن آرژانتینی سابق بایرن‌مونیخ کشف شد.
شیطانک آرژانتینی در بازی با برزیل 7بار اقدام به دریبل‌زنی کرد که 5بار موفق بود، 93درصد پاس سالم و پیروزی در 9دوئل از 14دوئلی که با برزیلی‌ها داشت. پس از بدل مسی که در ترکیب آرژانتین درخشید و زننده یکی از گل‌های تیمش به ژاپن بود، بچه‌شیطان هم توانسته توجه جهانیان را به‌خودش جلب کند. سال‌۲۰۱۴ پسربچه‌ای به نام والنتینو آکونیا به‌دلیل توانایی دریبل‌زنی و چپ‌پا‌بودنش، در مستندی که درخصوص مسی ساخته شد، بازی کرده بود. او و اچه‌وری حالا از همه بازیکنان حاضر در جام‌جهانی نوجوانان زیر 17سال مشهورتر هستند.
آرژانتین که رتبه سوم را در دوره‌های ۱۹۹۱، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ در اختیار دارد و آخرین‌بار سال‌۲۰۱۳ به جمع ۴تیم برتر رسیده بود، روز سه‌شنبه مقابل آلمان می‌ایستد تا شاید برای نخستین‌بار به فینال صعود کند. هر دو هم‌گروهی ایران در جام‌جهانی از صعود به نیمه‌نهایی باز‌مانده‌اند. انگلیس از ازبکستان شکست خورد و برزیل از آرژانتین. آنها به‌ترتیب قهرمان‌های 2دوره قبل بودند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید