• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210245
+
-

احتیاط، خطر مصدومیت!

سیتی- لیورپول؛ حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ‌های اروپایی را برگزار می‌کنند آیا پپ و کلوپ به ملی‌پوشان خود بازی می‌دهند؟

بازی‌های ملی تمام شد و مشتی مصدوم روی دست باشگاه‌ها گذاشت. از امروز لیگ‌های اروپایی به‌صورت فشرده ادامه می‌یابد و اواسط هفته بازی‌های لیگ قهرمانان و آخر هفته هم لیگ اروپا و کنفرانس را در پیش داریم؛ این مسابقات پشت‌سر هم احتمال افزایش مصدومیت‌ها را در پی دارد. بازیکنان آمریکای‌جنوبی باید فاصله زیادی را برای بازگشت به اروپا طی کنند. برزیلی‌ها و آرژانتینی‌ها چهارشنبه صبح بازی کردند و اگر یک روز برای سفر کنار بگذاریم و 2روز هم برای ریکاوری درنظر بگیریم، عاقلانه نیست که بازیکنان این دو کشور در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود به میدان بروند.
همین امروز کلی بازی مهم و حساس در تقویم گنجانده شده است، چون تیم‌ها به‌خاطر لیگ قهرمانان، این هفته باید زودتر از شر بازی‌های لیگ رها شوند. حساس‌ترین بازی این هفته را ساعت16 امروز تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول برگزار می‌کنند. سیتی با 3بازیکن مصدوم (کوین دی‌بروینه، سرخیو گومز و استونز) به وقفه بازی‌های ملی رفت، با این حال تعداد آسیب‌دیده‌ها در این فیفادی رشد کرد و ارلینگ هالند و کواچیچ هم در اردوی تیم‌های ملی نروژ و کرواسی مصدوم شدند. حالا گواردیولا فقط 13بازیکن در اختیار دارد و احتمالا دی‌بروینه، سرخیو گومز، جان استونز، جاناتان آکه، ادرسون، کواچیچ، نونس و هالند به بازی با لیورپول نمی‌رسند. واکر، دیاز، فیلیپس، گریلیش، دوکو، رودری، خولین آلوارس، برناردو سیلوا، گواردیول، آکانجی، فودن، باب و ریکو لوییس کسانی هستند که می‌توانند سیتی را در این بازی همراهی کنند و البته گمان می‌رود مشکل هالند نیز تا روز بازی حل شود. هالند برای این بازی خیلی انگیزه داشت. لیورپول و برنتفورد تنها‌ تیم‌های انگلیسی هستند که از گل‌های او جان سالم به در برده‌اند. مهاجم نروژی به من‌یونایتد و فولام در همین 3ماه 5گل زده اما لیورپول هنوز از او گلی نخورده است. در اردوی لیورپول هم کوناته و جو گومز مصدومند. کوناته فصل پیش هم 22بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود.
    آخرین بازی رودرروی 2تیم را در لیگ برتر تیم من‌سیتی 4بر یک برد. آنها پیش از آن هم در جام اتحادیه 3بر2 به پیروزی رسیده بودند اما سال‌هاست که سیتی در لیگ نتوانسته 2بازی پیاپی را از لیورپول ببرد. آخرین بار 86سال پیش بود که این اتفاق افتاد؛ یعنی سال 1937.
    لیورپول تنها در یک بازی از 14بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر در زمین من‌سیتی به پیروزی رسیده؛ 5تساوی و 8شکست. لیورپول نوامبر‌2015 در نخستین دیدار یورگن کلوپ در اتحاد با این باشگاه، 4بریک مقابل سیتی پیروز شدند.
    این چهارمین دیدار منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر است که هر دو تیم روز خود را در 2رده نخست جدول لیگ آغاز می‌کنند. فقط 3بازی بیشتر در تاریخ این رقابت‌ها اتفاق افتاده که 2تیم در چنین شرایطی با هم روبه‌رو شوند؛ آرسنال، چلسی و من‌سیتی هر کدام 6بار به‌عنوان یکی از 2تیم برتر به مصاف منچستریونایتد رده اولی یا دومی رفته‌اند.
    آلوارس از سیتی و آلیسون و داروین نونیس از لیورپول از سفر طولانی آمریکای‌جنوبی به انگلیس برمی‌گردند. نونیس به آرژانتین یک گل و به بولیوی 2گل زد.
    منچسترسیتی در 23بازی خانگی آخر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده و پیروزی در بازی امروز این تیم را با رکورد لیگ برتر انگلیس برابر می‌کند؛ رکوردی که از دسامبر1890 تا آوریل 1892 ثبت شد و در اختیار ساندرلند است (24برد خانگی پیاپی شامل یک پیروزی مجدد مقابل ناتس کاونتی در جام‌حذفی سال 1892).
    لیورپول در 23بازی اخیر خود در لیگ برتر فقط یک‌بار شکست خورده است (15برد و 7تساوی). تنها شکست این تیم‌ ماه سپتامبر بود که 2بر یک مقابل تاتنهام باخت. با این حال آنها در 3بازی خارج از خانه آخر خود در همه رقابت‌ها بدون برد مانده‌اند؛ 2تساوی و یک شکست. شکست‌شان به لیگ اروپا مربوط می‌شود که در زمین تولوز فرانسه اتفاق افتاد.
    لیورپول در هیچ‌یک از 7بازی اخیر خود در خارج از خانه، دروازه خود را بسته نگه نداشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید