• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 4 آذر 1402
کد مطلب : 210243
+
-

زوج‌های خوشبخت

کدام بازیکنان بهترین فرمول گلزنی در اروپا را دارند؟

زوج‌های خوشبخت

فصل‌های گذشته در لیگ‌های اروپایی زوج‌های مخوفی حضور داشتند که برای هم و با هم گل می‌زدند؛ مسی- سوارس، رونالدو- بنزما و سال‌های اخیر دی‌بروینه- هالند، مانه- صلاح و... حالا نوبت زوج‌های جدیدتر و جوان‌تر است. در رقابت‌های این فصل تا اینجا زوج سانه- هری کین بهترین عملکرد را بین همه زوج‌ها داشته‌اند. این دو بازیکن بایرن‌مونیخ روی‌هم 30گل به ثمر رسانده‌اند؛ کین 21و سانه 9گل. با مصدومیت و غیبت دی‌بروینه در منچسترسیتی وظیفه زوج‌سازی با هالند به خولین آلوارس سپرده شد. نه اینکه همه گل‌های هالند را این آرژانتینی بسازد؛ آنها با هم 24گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند تا در کنار گریزمان- موراتا از اتلتیکو دومین زوج برتر لیگ‌های اروپایی این فصل باشند. در رده‌های بعدی نام این زوج‌ها به چشم می‌خورد؛ سرهو گیراسی - دنیز اوندف از اشتوتگارت با 22گل زده و لائوتارو مارتینس - هاکان چالهان اوغلو از اینترمیلان با 20گل.

  زوج‌های گلساز انگلیس
زوج‌های موفق لیگ برتری را هم بررسی کرده‌ایم؛ البته لزوما نه 2گلزن برتر هر تیم را بلکه 2بازیکنی که برای هم بیشترین گل را ساخته‌اند. مثل همان کاری که دی‌بروینه برای هالند می‌کرد یا بنزما برای کریستیانو رونالدو یا لمپارد برای دروگبا، یا مثل گل‌هایی که زوج شرینگام و درن اندرتون در تاتنهام داشتند یا اندی کول و دوایت یورک برای منچستریونایتد و سون هیونگ مین و هری کین برای تاتنهام پیش از جدایی کین. کین و هیونگ در مجموع 47گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساندند که یک رکورد از زمان شروع لیگ برتر در سال 1992است.

  صلاح و نونیس
داروین ممکن است هنوز تمام‌کننده قابل اعتماد لیورپول نباشد اما رابطه او با محمد صلاح به سرعت تکامل یافته است. آنها این فصل در لیگ برتر در مجموع 5پاس گل به یکدیگر داده‌اند. نونیس 4پاس گل به صلاح داده و به هیچ بازیکن دیگری غیراز او هنوز پاس گل نداده است. هیچ زوج دیگری در این فصل بیش از 3پاس گل به هم نداده‌اند. این دو در کنار هم 582دقیقه بازی کرده‌اند؛ محمد صلاح 13خلق موقعیت و میانگین هر 45دقیقه یک ایجاد موقعیت و یک پاس‌گل برای داروین داشته. 6خلق موقعیت برای صلاح توسط داروین و 4پاس گل یعنی هر 97دقیقه یک خلق موقعیت مسلم گلزنی برای صلاح از سوی این بازیکن ثبت شده است. در مجموع این فصل آنها 19موقعیت شوت برای یکدیگر ایجاد کرده‌اند که در لیگ برتر بهترین رکورد است. صلاح و داروین در هر 30دقیقه یک موقعیت گلزنی برای هم می‌سازند. هر 7 پاس گل نونیس در لیگ برتر از سوی صلاح بوده است که این سومین مورد در تاریخ مسابقات است که 7پاس اول یک بازیکن همگی برای یک هم‌تیمی داده می‌شود. آنها پس از کوین کمپبل برای ایان رایت (10پاس اول) و تروی دینی برای اودیون ایگالو (7)، رکورددار هستند.

  ساکا و تروسار
با اینکه تروسار فقط 3بار از ابتدا در ترکیب آرسنال به میدان رفته و در مجموع 302دقیقه بازی کرده است ولی زوج او و ساکا با هم خوب چفت شده‌اند. ساکا سازنده هر 3 گل تروسار در لیگ بوده.
بقیه زوج‌های موفق این فصل لیگ برتر به این ترتیب هستند؛ پرویس ابله و کائورو میتوما از برایتون، خولین آلوارس و هالند از من‌سیتی، جیمز مدیسون و سون هیونگ مین از تاتنهام، پدرو نتو و هوانگ هی چان از ولوز، واتکینز و موسی دیابی از استون‌ویلا. دیابی و واتکینز 18بار برای هم موقعیت ساخته‌اند که منجر به 2پاس‌گل شده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید