• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210092
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwngr
+
-

عدد خبر/15 درصد

15درصد مردم استان تهران، دیابت دارند. این آمار را علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته است.

70 درصد  
افراد جامعه، به نوعی چاق محسوب شده و با اضافه‌وزن درگیر هستند. همین امر به‌گفته زالی، باعث شده تا ایران جزو 6 کشور چاق دنیا محسوب شود و اینکه مثلا 15درصد مردم استان تهران، درگیر دیابت باشند.

4/5درصد  
افراد جامعه دارای چاقی مفرط هستند. گفته می‌شود که این عدد رو به افزایش است و به همین دلیل نیازمند برنامه‌های اصلاحی عمیق در این‌باره هستیم که بخشی از آن به حوزه عادت‌های غذایی و... بازمی‌گردد.

290هزار
پرستار در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند. اما با این حال و به‌گفته مسئولان، نظام درمان و سلامت ایران نیاز به 150هزار نیروی پرستار دارد و باید تدوین برنامه‌ای ملی از سوی دولت و مجلس برای ارتقای شغلی پرستاران صورت گیرد تا بتوانیم به حداقل‌ استاندارد جهانی برسیم.

2 رادیولوژیست
پاره‌وقت و بسیار محدود در بخش دولتی در استانی با 3 میلیون نفر فعالیت می‌کنند که به‌ گفته دبیر انجمن رادیولوژی ایران، این امر ناشی از بی‌توجهی به تأمین دستگاه‌های پزشکی و درمانی مورد نیاز بدون توجه به تأمین نیروی متخصص مورد نیاز است که باید این مشکل رفع شود.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید