• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210085
+
-

جاذبه‌های گردشگری خوزستان با دیگر استان‌ها برابری می‌کند

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  با حضور در همایش گردشگری استان خوزستان اعلام کرد: استان خوزستان به‌دلیل قرارگرفتن در نقطه خاص جغرافیایی ایران، به لحاظ گردشگری خودش یک کشور است؛ خوزستان استانی است که جاذبه های گردشگری اش با جاذبه‌های گردشگری که در کل کشور وجود دارد، می‌تواند رقابت کند و پابه‌پای کشور در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد.
سیدمصطفی فاطمی‌فیروزآبادی در نخستین همایش گردشگری سبز خوزستان گفت: استان خوزستان به واسطه موضوعات مختلفی که در دوران جنگ و پس از آن به آنها پرداخته است، نتوانسته به‌درستی به حوزه گردشگری بپردازد و این امر باعث شده تا گردشگری استان مغفول بماند.
به‌گزارش ایسنا، فاطمی‌فیروزآبادی ادامه داد: در جلسه هیأت دولت رئیس‌جمهور و بسیاری دیگر از مقامات کشوری تأکید ویژه‌ای بر توسعه گردشگری منطقه داشته‌اند و یکی از دلایل برگزاری این نشست نیز همین موضوع بوده است.
او با بیان اینکه استان خوزستان در حوزه تاریخ و تمدن بسیار غنی است، افزود: این استان در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعت‌گردی روستایی، عشایری، گردشگری حیات‌وحش، گردشگری دریایی، گردشگری سلامت و... بسیار غنی است.
فاطمی‌فیروزآبادی، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی با اشاره به اینکه همایش گردشگری سبز سومین نشست ملی است و با بیان اینکه برگزاری نشست در استان‌های دیگر خروجی‌های خاص و مختلفی داشته است، تأکید کرد: ما برای خوزستان خروجی می‌خواهیم؛ خروجی‌ای که قابل ارزیابی باشد.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه انجمن خدمات مسافری منطقه پکیج‌های تور گردشگری برای منطقه آزاد اروندرود تهیه کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال شاهد افزایش تعداد تورهایی که با هدف طبیعت‌گردی به منطقه اروند
می‌آیند،  باشیم.
وی گفت: خروجی ما در این جلسه به جز آموزش‌هایی که در طول این دوره و همچنین نشست‌ طبیعت‌گردی که 2 تا 3مصوبه خوب برای آن خواهیم داشت، خروجی تورهایی است که در منطقه آزاد اروند برگزار خواهند شد.
فاطمی‌فیروزآبادی عنوان کرد: استان خوزستان به‌دلیل قرارگیری در نقطه خاص جغرافیایی خود یک کشور است؛ استانی که با جاذبه‌های گردشگری که در کل کشور وجود دارد، می‌تواند رقابت کند و پابه‌پای آن در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید