• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209999
+
-

قرارگاه مسکن به‌جای ترمیم مزد

در نشست این هفته شورای ‌عالی کار اگرچه قرار بود به موضوع هزینه معیشت کارگران و ترمیم مزد بپردازد، اما بنا به‌نظر رئیس این شورا، این جلسه با دستور کار اصلی یعنی رسیدگی به مسئله مسکن کارگری برگزار شد.
به گزارش همشهری، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست شورای ‌عالی کار را بر عهده دارد، پیش ‌از این در پاسخ به رسانه‌ها در مورد ترمیم مزد کارگران، از طرح ویژه‌ای برای مسکن خبر داده بود و تشکیل قرارگاه مسکن که در جلسه اخیر شورا مطرح شد، همان طرح ویژه است.
عضو کارگری شورای ‌عالی کار با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اخیر این شورا برای تهیه آیین‌نامه اجرایی قرارگاه مسکن کارگری تا هفته آینده گفت: نمایندگان کارگری پیشنهادهای برای این آیین‌نامه دارند که ارائه خواهند داد. هادی ابوی در گفت‌وگو با همشهری، افزود: دوسوم هزینه ماهانه کارگر صرف مسکن می‌شود و در حال حاضر با طرح‌های دولتی مانند نهضت ملی مسکن، کارگران صاحب‌خانه نمی‌شوند؛ ازاین‌رو اگر بتوانیم کارگران را در طول دوره اشتغال صاحب‌خانه کنیم، بار بزرگی از دوش آنها برداشته می‌شود. به ‌گفته او، طبق توافق انجام شده شورای‌عالی کار، مقرر شده قرارگاه مسکن کارگری به‌صورت ملی و استانی ایجاد شود.
حاضران در نشست اخیر شورای‌عالی کار می‌گویند: با توافق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شده در این وزارتخانه ستادی ظرف یک هفته تشکیل شود که در آن نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان حضور داشته باشند. براین اساس، مقرر شده طرح ساخت مسکن کارگری به‌صورت آزمایشی در یکی، دو استان شروع شود و قبل از پایان سال، احداث حداقل 50هزار واحد مسکن کارگری تعیین تکلیف‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید