• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 30 آبان 1402
کد مطلب : 209900
+
-

مدرک دکتری فوری، 5هزار دلار

داخلی
مدرک دکتری فوری، 5هزار دلار

اعضای یک باند بین‌المللی جعل با کمک سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات گسترده‌ای برای فروش انواع مدارک تحصیلی می‌کردند و از متقاضیان بین 3 تا 5هزار دلار دریافت می‌کردند اما سرانجام با دستگیری سرکرده این باند فعالیت‌شان پایان یافت.
به‌گزارش همشهری، از مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی از فعالیت گسترده اعضای یک باند جعل بین‌المللی مدارک تحصیلی باخبر شدند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد این شبکه جعل از طریق سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور کار خود را تبلیغ و افراد را برای تهیه مدارک تحصیلی جعلی ترغیب می‌کنند. آنها برای این کار فیلم‌های تبلیغاتی کوتاهی منتشر و ادعا می‌کردند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع مدارک تحصیلی را فراهم کنند.
تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد سرکرده این باند که خارج از کشور حضور دارد قصد بازگشت به کشور را دارد. در این شرایط بود که او به‌محض ورود بازداشت شد.
سرهنگ ضرغام آذین، معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا در این‌باره گفت: این باند حرفه‌ای از طریق گروهی از بازاریابان آموزش‌دیده و حرفه‌ای و با تهیه کلیپ‌های ویدئویی با حضور افراد شاخص نسبت به جذب مشتری هم در داخل کشور و هم در کشورهای همسایه اقدامات خود را انجام می‌دادند.
او ادامه داد: طبق بازجویی‌های انجام شده هر مدرک تحصیلی به‌طور متوسط بین 150 تا 250میلیون تومان در داخل کشور و بین 3 تا 5 هزار دلار در خارج از کشور به فروش می‌رسید. او درباره سایر اعضای این باند گفت:‌ اعضای این باند 6نفر جاعل و بازاریاب بودند که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید