• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 27 آبان 1402
کد مطلب : 209414
+
-

رژیم غذایی برای فرزندتان ممنوع

راهنما
رژیم غذایی برای فرزندتان ممنوع

وقتی چند گرم غذا اضافه می‌خورید، به‌طور پیش‌فرض این فکر به ذهنتان خطور می‌کند که جدیدترین رژیم غذایی مد روز را امتحان کنید تا وزن خود را تغییر دهید. اما با فرزندتان راهکار متفاوتی غیراز کاهش وزن باید در پیش بگیرید. هدف والدین باید کمک به فرزندشان در حفظ وزن سالم و همچنین رابطه سالم با غذا و ورزش باشد. مدل‌سازی رفتارها و الگوهای غذایی سالم می‌تواند به کودکان کمک کند تا رابطه طولانی‌مدت و مثبتی با غذا و بدن خود داشته باشند.
کودکان و نوجوانان همیشه در حال رشد هستند، بنابراین مهم است که کالری آنها را به‌شدت کاهش ندهید و روند رشد آنها را با خطر کمبود مواد مغذی تهدید نکنید. اما با افزایش نرخ چاقی در میان کودکان که خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد، کارشناسان نگران وضعیت سلامت کودکان هستند.
راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند بدون رژیم غذایی سخت بر سبک زندگی سالم تأثیر بگذارند:
1- به جای کالری، روی غذا تمرکز کنید؛ کارشناسان تغذیه می‌گویند نباید روی کالری یا وزن تمرکز کرد، بلکه باید روی غذاها و فواید آنها تمرکز داشت. پروتئین به رشد و ترمیم عضلات کمک می‌کند، چربی‌های سالم باعث تمرکز بیشتر در کلاس‌های درس می‌شوند و کربوهیدرات‌ها انرژی را تامین می‌کنند. فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است و باعث می‌شود احساس سیری کنید.
2- از به‌کار بردن اصطلاحات مربوط به وزن، مانند «چاقی مفرط» یا «چاق»، در مورد خودتان و فرزندتان اجتناب کنید. گاهی اوقات ما باید شروع به درمان ذهن و بدن خود کنیم تا به فرزندمان نشان دهیم که چگونه بدن خود را تغذیه کنند و به آن‌ احترام بگذارند. بنابراین تمرکز را بر سلامت و اعتماد به نفس بگذارید تا شکل و اندازه بدن.
3- کالری‌های مایع را کنار بگذارید؛ از پر کردن کمدهای خانه یا یخچال با نوشیدنی‌های گازدار که بسیار سرشار از قند و کالری هستند، خودداری کنید. سعی کنید این نوشیدنی‌ها را با آب گازدار طعم‌دار عوض کنید که همچنان طعم شیرینی به فرزندتان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید