• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209336
+
-

حمایت « سوزان ساراندون» از مردم فلسطین

بازیگر برنده اسکار: لازم نیست فلسطینی باشی تا کنار مردم فلسطین بایستی

رخداد
حمایت « سوزان ساراندون» از مردم فلسطین

سوزان ساراندون بازیگر برنده اسکار در استوری‌های‌اینستاگرامی خود هر روز از مردم فلسطین دفاع می‌کند. سوزان ساراندون ‌که برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود نیز شناخته می‌شود، سال‌هاست که به‌عنوان یک چهره چپ رادیکال در فرهنگ آمریکایی شهرت دارد. سخنان او در تظاهرات روز جمعه قطعا نخستین بار نیست که موضع ضداسرائیلی قوی وی را درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین روشن می‌کند.
‌این بازیگر مشهور آمریکایی روز جمعه در یک راهپیمایی حامی فلسطین در پارک برایانت نیویورک حضور یافت و با سخنانش بیانیه‌ای پرقدرت در حمایت از آتش‌بس در غزه ارائه کرد. وی قاطعانه درباره وضعیت اسفبار مردم فلسطین صحبت و به‌ویژه از کشتار غم‌انگیز نزدیک به 5هزار‌کودک در غزه به‌عنوان جنایات جنگی یاد و آن را محکوم کرد.
وی همچنین تأکید کرد که حمله ۷ اکتبر در خلأ رخ نداده است.
وی گفت: من اینجا ایستاده‌ام و می‌گویم لازم نیست فلسطینی باشی تا در کنار مردم فلسطین بایستی. لازم نیست فلسطینی باشی تا بفهمی که کشتار تقریباً 5هزار‌کودک، غیرقابل‌قبول و جنایت جنگی است. لازم نیست فلسطینی باشی تا بفهمی جنایات جنگی هر روز طبق گفته سازمان ملل و دیگر گروه‌های بشردوستانه انجام می‌شود.
وی افزود: این زمانی برای آموزش است، زیرا همانطور که سخنران قبلی اشاره کرد، بسیاری از مردم شرایطی که در آن حمله ۷ اکتبر رخ داد را درک نمی‌کنند. آنها تاریخچه آنچه را که برای مردم فلسطین در ۷۵ سال‌گذشته اتفاق افتاده است، نمی‌دانند.
پس این فرصتی است برای آموزش مردم که بتوانند ذهنی باز داشته باشند.وی در چند روز اخیر هر روز چندین استوری ضداسرائیلی منتشر کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید