• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209134
+
-

نقل قول

هوش جامع مصنوعی در مسیر توسعه

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI حدود یک سال پیش عرضه عمومی ChatGPT را آغاز کرد و پس از آن با جذب سرمایه از مایکروسافت روی پروژه‌های بزرگ‌تری کار می‌کند. او امیدوار است سرمایه‌گذاری‌های سازنده ویندوز ادامه داشته باشد تا بتوانند به توسعه ابرهوش مصنوعی یا هوش جامع مصنوعی (AGI) بپردازند: راه زیادی پیش رویمان است و پردازش‌های زیادی باید میان نقطه فعلی و رسیدن به AGI انجام شود اما هزینه آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بسیار زیاد است.

فضای تخصصی برای رمزارزها

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رمزارزها در نظام اقتصادی کشور گفت: اینکه بانک مرکزی بخواهد مسیری را در ره‌نگاشت رمزارزها تعریف کند که این موضوع را از اساس نفی کند، اقدام اشتباهی است. حوزه رمزارزها یک مقوله جدید در اقتصاد است که هرگونه تصمیمی درباره آن باید در یک فضای تخصصی و علمی باشد.

بنیاد نخبگان عضو ندارد

روح‌الله دهقانی، رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه باید نگاه خاص بودن به بنیاد ملی نخبگان اصلاح شود، گفت: با وجود تأکیدات مکرر مبنی بر اینکه بنیاد نخبگان عضو ندارد و فرد نخبه عضو بنیاد نخبگان نیست، باز هم در بسیاری از رزومه‌ها می‌بینیم افراد خود را عضو بنیاد ملی نخبگان تلقی می‌کنند. باید روند فعالیت‌های بنیاد از شکل رویدادهای پراکنده به فرایندهای ادامه‌دار و هدفمند با رویکرد تحول‌آفرینی و ‌نخبه‌پروری مبتنی بر استادهای تراز و ‌محور تغییر کند.

برتری پژوهشگران ایرانی

سید احمد فاضل زاده، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: ۹۳۸پژوهشگر ایرانی، در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند. براساس حوزه‌های کلان پژوهشی، فراوانی پژوهشگران در حوزه‌های پزشکی و سلامت ۳۳درصد، چندرشته‌ای ۲۳درصد، مهندسی ۲۰.۵درصد، علوم پایه ۱۲درصد، کشاورزی و محیط‌زیست ۱۰درصد و علوم انسانی و اجتماعی ۱.۷درصد است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :