• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208594
+
-

به تماشای نقش‌های قالی

انجامش بده
به تماشای نقش‌های قالی

3 ماه، 6 ماه، یک‌ سال زمان می‌برد تا گره‌ها بر چله بنشینند، گل‌ها سبز شوند، شاخه‌ها پیچ‌وتاب بخورند و بالا بروند و باغی بنشیند روی تاروپود قالی. زن‌ها، مردها و بچه‌ها پشت دار، مقابل صفحه‌ سفید تار می‌نشینند و فرش در گذر زمان رنگ می‌گیرد و قیمتی می‌شود.
باید موزه فرش را دیده باشید تا مسحور هنر فرشبافی شوید. فرش‌های دستباف قدیمی که هر کدام گنجینه‌ای است. اگر هم تا به حال گذرتان به این موزه نیفتاده، این روزها که قرار است نخستین رویداد فرش تهران در این موزه برگزار شود، فرصت خوبی است تا به موزه فرش سر بزنید و از نمایشگاه فرش عشایری بازدید کنید. فرش‌های دستباف با توجه به مناطق و خاستگاه خود، دارای خصوصیات و ظاهر مختلفی است. یکی از زیباترین و اصیل‌ترین فرش‌های دستباف ایران، فرش دستباف عشایری است که با توجه به وسعت بالای مناطق عشایری در ایران، این فرش‌ها جایگاه بسیار مهمی در کشور دارند. این فرش‌ها همواره با توجه به خاستگاه عشایرنشین از محبوبیت زیادی در میان ایرانیان و تاجران خارجی برخوردارند.
نمایشگاه فرش عشایری شامل ۴۰ تخته فرش دستباف است که تعداد زیادی از آنها متعلق به آرشیو گنجینه موزه فرش ایران بوده و برای نخستین بار به نمایش درخواهد آمد. ‎
این نمایشگاه به همت موزه فرش ایران از ۲۰آبان‌ برپا می‌شود و تا ۳۰ آبان۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید