• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208595
+
-

خبرهای حال خوب‌کن از گوشه و کنار ایران

چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، روزی خوب بسازند.

کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران
مثل اینکه فرهنگ سازی‌ و هشدارها و توصیه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی و رعایت قوانین کار‌سازی‌ شده است. آن طور که از آمارها برمی‌آید، تصادفات موتورسواران به زیر ۵۰درصد در شهریور امسال در تهران رسیده است. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره گفته است: در ‌ماه پایانی تابستان، آمار استفاده از کلاه ایمنی افزایش پیدا کرده و واقعا برای نخستین بار در شهریور امسال، عدد متوفیان تصادف‌های موتورسیکلت سواران در شهر تهران به زیر ۵۰درصد رسیده است و عدد ۴۲درصدی را شاهد بودیم که این نشان‌دهنده این است که  موتورسیکلت سواران به این باور رسیده‌اند که کلاه ایمنی چقدر می‌تواند در پیشگیری از سوانح رانندگی به سر، برای آنان مؤثر باشد. البته طرح‌های مختلفی هم از سوی همکاران ما درخصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر اجرا شده که همه این موضوعات با کار تیمی و جمعی باعث شده تا کاهش مرگ موتورسواران را در شهریور ‌ماه سال‌جاری در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

گاز رایگان با 10درصد صرفه جویی
10درصد صرفه جویی کنید، قبض گازتان رایگان می‌شود. این خبر را مدیرعامل شرکت گاز اعلام کرده است. همزمان با روزهایی که دمای هوا رو به کاهش است و رادیاتورها و بخاری‌ها رسما آغاز به‌کار خود در خانه‌های ایرانیان را اعلام کرده اند، مدیرعامل شرکت گاز هم قول داده با کمترین صرفه جویی، بیشترین پاداش را تقدیم شهروندان کند. اصلا کار سختی نیست. فقط کافی است این تصور که گاز هیچ وقت تمام نمی‌شود را از ذهنتان پاک کنید و بعد لباس‌های تابستانی‌تان را از کمد جمع کنید و به جای اینکه یک لباس نازک بپوشید و درجه رادیاتور را زیاد کنید، لباس خانگی‌تان را کمی ضخیم‌تر کنید و تلافی سرما را سر وسایل گرمایشی در نیاورید. آخر‌ماه هم لازم نیست کلی پول گاز بپردازید و قبض‌تان رایگان می‌شود.

مهربانی یک خیر تهرانی
«بدبیاری» تنها کلمه‌ای است که می‌توان از حال و روز سیده الهام گفت؛ دختری که به تازگی دکترایش را  گرفته بود و سر از زندان زنان درآورد. پدر و برادرش طلاساز بودند. چک ضمانت به طلافروشان داده بودند و دخترشان پشت چک را امضا کرده بود. پدر و پسر ورشکست شدند و چک ضمانت به اجرا گذاشته شد و دختر خانواده در بهترین روزهای زندگی و در اوج موفقیت با بدهی 650میلیون تومانی سر از زندان زنان درآورد و نه راه پس داشت و نه راه پیش. خبرنگار سازمان زندان‌ها فیلمی از این دختر منتشر  و در آن از خیرین تقاضای کمک می‌کند. یک خیر تهرانی فیلم را می‌بیند و با پرداخت تمام بدهی، دختر جوان از بند زندان رها می‌شود. دم این خیر مهربان گرم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید