• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208529
+
-

هوشمند شدن همه خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم

کوتاه‌تر از گزارش
هوشمند شدن همه خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم

تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صددرصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند یعنی بدون مراجعه حضوری انجام شود. هوشمند شدن به این معنی است که باید همه خدمات دولت بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه شود. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، با بیان این مطلب گزارشی را از حوزه کاری وزارت ارتباطات، اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه طی 2سال گذشته ارائه کرد.
به گزارش روابط ‌عمومی وزارت ارتباطات، زارع‌پور با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت گفت: امروز بیش از ۲۷میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند و از بیش از 3 هزار خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه می‌شود بهره‌می‌گیرند. به‌گفته او، در هفته جاری هم در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه، باید صددرصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم عزیز ارائه شود که با تحقق آن مردم می‌توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند. در ادامه این جلسه سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با قدردانی از کارهای مثبتی که در دوره جدید وزارت ارتباطات انجام شده، این اقدامات را برای افزایش سرمایه اجتماعی دولت ضروری دانست و برای همراهی با وزیر ارتباطات در این مسیر اعلام آمادگی کرد. او همچنین بر حفظ حریم خصوصی و لزوم صیانت از اطلاعات مردم تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه باید اعتماد مردم را بیش از پیش جلب و تصمیمات را به درستی به مردم اعلام کرد تا اقناع و اعتماد مردم جلب شود.
پاد، با اشاره به اینکه بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی بند۱۰ مندرج در حکم رئیس‌جمهور برای دبیر شورای‌عالی فضای مجازی بوده است و مدام از طرف مردم هم مطالبه می‌شود، گفت: به‌زودی پیشنهادی در همین ارتباط تقدیم دولت می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید