• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 17 آبان 1402
کد مطلب : 208448
+
-

شورش بی‌دلیل

وقتی رومرو از خشونت لذت می‌برد

شورش بی‌دلیل

اولین شکست فصل تاتنهام در دربی لندن رقم خورد و مقصر آن کسی نبود جز کریستین رومرو که در دقیه 33 با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. مدافع آرژانتینی بار دیگر ثابت کرد فقط به قصد صدمه زدن به بازیکن حریف حرکت می‌کند و برنامه دیگری ندارد! سال‌های گذشته بازیکنانی مثل گویکوچه‌آ (قصاب بیلبائو و مصدوم‌کننده ستاره‌ای مثل مارادونا)، دیگو کاستا (برزیلی- اسپانیایی) و رائول گارسیا، لوییس سوارس، آرتورو ویدال، سرخیو راموس، پپه و... فوتبال را با رینگ مشتزنی اشتباه گرفته بودند و حالا هم لیساندرو مارتینس (منچستریونایتد و آرژانتین)، ساویچ و خیمنس (اتلتیکو) و... تعریف‌های جدیدی از خشونت ارائه کرده‌اند اما کمتر کسی مثل رومرو از خشونت لذت می‌برد. اگر دیگران برای نتیجه گرفتن تیم یا جلوگیری از موقعیت حریف گاهی دست به بازی خشن می‌زنند، رومرو از ته دل مرتکب خشونت می‌شود. او خودش هم یک‌بار در مصاحبه با نشریه اتلتیک گفته بود: «من همیشه این روحیه و میل به خشونت و پرخاشگری را داشته‌ام و فکر می‌کنم اگر آن را از دست بدهم، با مشکل روبه‌رو می‌شوم.» به‌نظر می‌رسد هدف او از انجام بازی خشن، فنی نیست. چشمه‌هایی از جنون این بازیکن را در بازی تاتنهام و چلسی دیدیم که پیش از پنالتی- اخراج نیمه اول هم می‌توانست زودتر به‌دلیل زدن بازیکن چلسی آن هم بدون توپ، کارت قرمز بگیرد. او تشنه این کارهاست.
تاتنهام تابستان 2021برای خرید رومرو از آتالانتا 54میلیون دلار (45میلیون پوند) هزینه کرد و این مدافع را از بارسلونا قاپید. لیونل مسی به بارسلونا توصیه کرده بود تا این هموطنش را بخرد اما باشگاه تعلل کرد و البته بودجه کافی برای چنین خریدی را هم نداشت. حالا برخی معتقدند که رومرو بیش از آنکه به تیم کمک کند، مزاحمت ایجاد می‌کند. او در گرفتن خطا از مهاجمان حریف هم تخصص دارد. فصل پیش فقط 2مدافع چپ منچستریونایتد میانگین خطای بیشتری بین همه مدافعان لیگ برتر نسبت به رومرو داشتند: مالاسیا با 2.26خطا در هر مسابقه، لوک شاو با 1.77و رومرو با 1.66خطا.
رومرو با سبک ترسناکی که در دفاع دارد، فصل پیش توانست هالند را کاملا مهار کند. مهاجم نروژی منچسترسیتی برای اولین‌بار از سال 2020 که مقابل دویسبورگ در دورتموند صاحب هیچ موقعیتی نشده بود، از زدن ضربه به دروازه تاتنهام ناتوان ماند.
تا فصل پیش رومرو در 175‌بازی عمرش، 65‌کارت زرد گرفته بود؛ یعنی در هر 3بازی یک کارت. تعداد کارت‌های فصل پیش او با 14کارت، بیشترین تعداد کارت در یک فصل بود. خشن‌ترین بازیکنان لیگ در هر فصل بین 11تا 14اخطار می‌گیرند. رومرو در بازی پریشب روی مچ پای هموطنش انزو فرناندس تکل وحشیانه زد و چند دقیقه قبل از آن، در زمین حریف وقتی توپ از دست رفت و به زمین خودی آمد، بازیکن چلسی را بدون توپ زد. او فصل پیش هم در بازی با همین چلسی موی مارک کوکوریا را کشیده بود. رومرو خیلی خوش‌شانس است که همه حرکاتش توسط داوران و VAR مشمول جریمه شخصی نمی‌شود. او در بازی با آرسنال هم باید پس از حرکت عجیب روی انکتیا اخراج می‌شد اما نشد.
    کریستین رومرو از نخستین فصل حضور در تاتنهام (22-2021) تا به امروز بیش از هر بازیکن دیگری در تمام رقابت‌ها کارت قرمز (4) دریافت کرده است.
    فقط کریگ داوسون، لوییس دانک و ویلفرد اندیدی پنالتی‌های بیشتری نسبت به رومرو به حریفان داده‌اند؛ هر کدام 5بار مرتکب پنالتی شده‌اند و مدافع آرژانتینی 4بار.
    رومرو گاهی موفق به گلزنی هم می‌شود. در هر یک از تیم‌های جنوا، آتالانتا و تاتنهام 3بار و در تیم ملی آرژانتین 2بار موفق به گلزنی شده است. او 5بار با دریافت کارت دوم از زمین بیرون رفته و 2بار هم با اخراج مستقیم زمین را ترک کرده است.
    رومرو به‌دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم، بازی با ولورهمپتون، استون‌ویلا و منچسترسیتی را از دست داد. اودوگی، دومین اخراجی تاتنهام مقابل چلسی فقط مقابل ولورهمپتون غایب است. او با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.
    تاتنهام که یک بر صفر پیش بود، با اخراج رومرو و کارت قرمزی که دستینی اودوگیه گرفت، بازی را 4 بر یک واگذار کرد تا صدر را برای اولین‌بار در این فصل تقدیم سیتی کند و چلسی هم تا رده دهم جدول بالا بیاید.
    در این بازی هر تیم 2بار دیگر گل زدند که توسط سیستم کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد.
    نیکلاس جکسون برای اولین‌بار با پیراهن چلسی هت‌تریک کرد. او 2گلش را در وقت‌های تلف شده پایان بازی به ثمر رساند و پس از ثبت سومین گلش شادی «سیوووو» را به تقلید از کریستیانو رونالدو انجام داد.
    جکسون پیش از این فقط 2گل برای چلسی زده بود؛ هر 335دقیقه یک گل. او در این بازی هر 30دقیقه یک‌گل به ثمر رساند.
    نیکلاس جکسون پس از توره آندره فلو (۱۹۹۷) و جیمی فلوید هاسلبنک (۲۰۰۲)، سومین بازیکن چلسی است که مقابل تاتنهام هت‌تریک می‌کند.
    بدشانسی تاتنهام این بود که مدیسن، بهترین گلساز خود را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و فان‌دفن، مدافع این تیم نیز آسیب دید.
    چلسی نزدیک بود یک رکورد منفی دیگر بزند. این تیم سال 2023 در 15بازی لیگ برتر شکست خورده و فقط یک شکست کمتر از مجموع باخت‌های سال‌های 2021 و 2022 دارد (16باخت). این بیشترین شکست آنها در لیگ در یک سال از زمان 15باخت در سال 1994 است. چلسی سال 1993 با 20شکست، بدترین سال را تجربه کرده بود.
    منچستریونایتد و چلسی با 15پیروزی در زمین تاتنهام بهترین عملکرد را در لیگ برتر و در میان همه باشگاه‌های انگلیسی در خانه سفیدها دارند. آبی‌ها بیش از هر تیم دیگری در خارج از خانه مقابل اسپرز در این رقابت‌ها گل زده‌اند (55گل).
    کول پالمر در هر 6‌بازی اخیر خود در لیگ برتر، موفق به گلزنی یا ایجاد یک موقعیت بزرگ گلزنی شده است. او نخستین بازیکن چلسی پس از ادن آزار در فصل 19-2018است که به این رکورد می‌رسد.
    آنژه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام بعد از ۵۳بازی در یک بازی خانگی شکست خورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید