• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 آبان 1402
کد مطلب : 208440
+
-

عقده اودیپ، پسر هاشم‌آقا

داستان‌کوتاه
عقده اودیپ، پسر هاشم‌آقا

«عقده اودیپ پسر هاشم‌آقا» مجموعه‌داستانی نوشته علی مؤذنی است؛ مجموعه‌ای از 4داستان کوتاه که طی سال‌های اخیر نوشته شده است. این کتاب را انتشارات نیستان منتشر کرده است.
علی مؤذنی در بسیاری از داستان‌های کوتاهش علاقه خود را به بررسی روانشناختی کاراکترهایش نشان داده است. زبان روایی علی مؤذنی معمولا زبانی اول‌شخص و برگرفته از درون کاراکتر است و همین موضوع به مخاطب برای ارتباط و تأثیرپذیری بیشتر از داستان کمک می‌کند. طنازی‌های کلامی نویسنده و پرهیز او از استفاده از فضاسازی‌های خاص زبانی و اصرار او به بیان ساده و بی‌غل‌وغش از او نویسنده‌ای با نوشتاری منحصر‌به‌‌فرد ساخته است که از کنار هیچ‌کدام از داستان‌های او نمی‌توان ساده رد شد.
داستان‌های این مجموعه به‌دلیل تازگی و نگارش آنها در سال‌های اخیر و همزمان با ایام فراگیری ویروس کرونا نمایی از تازه‌ترین دلمشغولی و دریافت‌های فکری، فلسفی و اجتماعی نویسنده است؛ دریافت‌هایی که رهیافت او برای ایجاد ارتباط با مخاطب نو شده در عصر ارتباطات شبکه‌ای از منظر داستان و واکاوی روابط و رفتارها و کنش‌های روزمره می‌جوید.
علی مؤذنی متولد ۱۳۳۷ تهران است. او لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا ی دانشگاه تهران دارد و ازجمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به شکل حرفه‌ای دنبال کرده است. علی مؤذنی در عرصه نگارش داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم می‌زند و در حوزه فیلمسازی ۶ تله‌فیلم برای تلویزیون ساخته است. اغلب آثار او با اقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده و جوایزی را نیز کسب کرده است.
انتشارات نیستان این مجموعه داستان 100صفحه‌ای را به بهای 67هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید