• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 14 آبان 1402
کد مطلب : 208075
+
-

بررسی‌ها برای روشن‌شدن علت آتش‌سوزی مرگبار در کمپ ترک اعتیاد لنگرود ادامه دارد

گیلان در شوک یک حادثه

داخلی
گیلان در شوک یک حادثه

2روز بعد از فاجعه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود که موجب جان‌باختن 32نفر از مددجویان شد، در شرایطی که روند درمان مصدومان ادامه دارد و 2نفر نیز به‌دلیل قصور در این حادثه بازداشت شده‌اند، گیلان در شوک این حادثه فرو رفته و تحقیقات برای روشن‌شدن ابعاد پنهان این حادثه همچنان ادامه دارد.
به گزارش همشهری، صبح جمعه با خبری هولناک آغاز شد؛ آتش‌سوزی در کمپی به نام «گام اول رهایی» در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود واقع در استان گیلان موجب جان‌باختن 32نفر و مصدومیت 17نفر دیگر شد. باور چنین فاجعه‌ای سخت بود، اما آنچه اتفاق افتاده، واقعیت داشت. هنوز به‌درستی معلوم نبود که این حادثه چگونه اتفاق افتاده و در آن شرایط دشوار چه بر سر افراد گرفتار‌شده در کمپ آمده است. با وجود این، شواهد اولیه آنطور که محمد جلایی، معاون سیاسی استاندار گیلان در نخستین ‌ساعات اولیه پس از حادثه اعلام کرد به‌نظر می‌رسید که آتش‌گرفتن بخاری و سرایت آن به پرده، علت اولیه آتش‌سوزی بوده و به‌دلیل ازدحام مددجویان، شمار قربانیان افزایش یافته است. در این شرایط بود که بررسی‌های فنی با حضور تیم‌های کارشناسی و تحقیق از نجات‌یافتگان ادامه یافت.

حادثه به روایت یک نجات‌یافته
مصدومان حادثه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد اغلب دچار سوختگی بین 40 تا 60درصد شده‌اند و درمان آنها ادامه دارد. یکی از آنها درباره آنچه هنگام حادثه اتفاق افتاد، می‌گوید: همگی خواب بودیم. من در اتاق عقبی خوابیده بودم؛ جایی که آتش از آنجا شروع شد. در آنجا یک لوله گاز قرار دارد که برای بخاری است. نمی‌دانم آتش‌سوزی چطور شروع شد اما به‌نظرم آتش از پشت‌بام آمد داخل پنجره و بادی که می‌وزید، باعث شد آتش داخل اتاق بیاید. البته یک بخاری هم در راهرو بود و ممکن است آن آتش گرفته باشد. او ادامه می‌دهد:‌ همان ابتدا من در خواب و بیداری بودم که صداهایی شنیدم. فکر کردم صدای ماشین یا موتور است که از آنجا رد می‌شود اما بعد شعله‌های آتش را دیدم که از پشت آمد. آن موقع همه خواب بودند و وقتی که با سر و صدا بیدار شدند، همه‌جا پر از آتش بود و من به زحمت توانستم خودم را نجات دهم اما باز هم دچار سوختگی شدم. در همین حال سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه، گفت: 2نفر از 17مصدوم به‌دلیل سوختگی سطحی در همان ساعات ابتدایی به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. در حال حاضر ۱۵ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که 2نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند و 13نفر تن دیگر نیز که بین ۲۲ تا ۵۷ سال دارند، با سوختگی بین ۱۰ تا ۶۰‌درصدی بستری هستند.

بازداشت 2متهم
از سوی دیگر، احمد وحیدی، وزیر کشور نیز از بازداشت ۲‌نفر در این پرونده خبر داد و گفت:‌ این کمپ یک مرکز خصوصی بوده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده و ۲‌نفر نیز در این رابطه و تا بعد از تکمیل‌شدن پرونده حادثه بازداشت شده‌اند. همچنین به‌دنبال وقوع این حادثه و جان‌باختن 32نفر، امروز (یکشنبه) در شهرستان لنگرود عزای عمومی اعلام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید