• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 14 آبان 1402
کد مطلب : 208081
+
-

کلاهبرداری با وعده ویزای تحصیلی

کلاهبرداری با وعده ویزای تحصیلی

مرد شیاد که با ادعای تهیه ویزای تحصیلی ترکیه از 30نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این مرد با شکایت یکی از مال‌باختگان آغاز شد. این فرد مدعی بود که در فضای مجازی با شرکتی آشنا شده که در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ترکیه فعالیت دارد و از آنجا که قصد ادامه تحصیل در یکی کشورهای خارجی را داشته، با شرکت مورد نظر تماس گرفته است. مال‌باخته می‌گفت که مدیر شرکت به وی وعده داده بود که به راحتی می‌تواند در رشته مورد نظر شاکی، برایش ویزای تحصیلی بگیرد و در ازای این کار مبلغی از او دریافت کرده اما پس از آن دیگر به تماس‌های وی جواب نداده است.
با این شکایت تحقیقات مأموران آغاز و مشخص شد که شرکت موردنظر با این شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. در ادامه مشخص شد که این شرکت فقط یک کارمند دارد و اوست که با وعده تهیه ویزای تحصیلی، طعمه‌هایش را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.
در ادامه تحقیقات هویت فرد مورد نظر شناسایی و معلوم شد که او یک کلاهبردار سابقه‌دار است. در این شرایط دستور بازداشت او صادر شد و کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی موفق شدند محل اختفای وی را شناسایی و او را دستگیر کنند.
سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه و با وجود ارائه مستندات و شواهد به‌دست آمده علیه او، لب به اعتراف گشود و به بیش از 30فقره کلاهبرداری از شهروندان در ازای تهیه ویزای تحصیلی ترکیه اعتراف کرد.
به‌گفته وی، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید