• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 آبان 1402
کد مطلب : 208086
+
-

باغبان، هنگام نجات توله خرس هدف حمله قرار گرفت

تقویم حوادث
باغبان، هنگام نجات توله خرس هدف حمله قرار گرفت

38سال پیش در چنین روزهایی در یکی از روستاهای شهرستان کلیبر در آذربایجان شرقی، اتفاق عجیبی رخ داد. یک خرس مادر به یکی از اهالی روستا حمله و او را به‌شدت زخمی کرد اما آنچه باعث شد این اتفاق مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد، دلیل حمله خرس به مرد باغبان بود. روزنامه اطلاعات در 14آبان 64درباره این اتفاق نوشت: یک باغبان اهل کلیبر به نام قربانعلی در داخل باغ خود مورد حمله خرس قوی هیکلی قرار گرفت و به‌شدت زخمی شد.
این باغبان برای اینکه مرغ و خروس‎هایش از حمله حیوانات وحشی در امان باشند در اطراف باغ خود تله‌های فلزی کار گذاشته بود. اما یکی از روزهایی که برای سرکشی و بازدید از چند دام به محل کارگذاری تله‌ها رفته بود، اتفاق عجیب و وحشتناکی برایش افتاد. او زمانی که می‌خواست مطمئن شود، تله‌های فلزی حیوان بی‌آزاری را هدف قرار نداده باشند، از دور سر و صدایی شنید؛ بنابراین مطمئن شد که حیوانی در تله گیر کرده است. وقتی به تله نزدیک شد آنچه را که می‌دید باور نمی‌کرد. یک بچه خرس گرفتار یکی از دام‌ها شده بود.
هنگامی که قربانعلی به دام نزدیک شد تا بچه خرس را نجات دهد، ناگهان خرس مادر که در آن حوالی بود، به او حمله کرد و او را دچار جراحات شدیدی کرد. قربانعلی برای رهایی از چنگال خرس با داد و فریاد از سایر باغداران کمک خواست. باغداران دیگر نیز که در نزدیکی باغ او  مشغول کار بودند با شنیدن صدایش به‌سوی او رفتند و با داد و بیداد و ترساندن خرس، قربانعلی را از دستش نجات دادند و بلافاصله او را به بیمارستان کلیبر بردند، اما حالش رضایت بخش نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید