• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20807
+
-

صدرنشینی انگلیس به لطف کارت زرد!

سه‌شیرها بیشتر از دو جام‌جهانی گل زدند
صدرنشینی انگلیس به لطف کارت زرد!

تیم‌ملی انگلستان در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های جام‌جهانی2018 روسیه با نتیجه 6بریک مقابل پاناما به پیروزی رسید و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.
در این بازی که دیروز در نیژنی نووگرود و با قضاوت جهاد جریشه مصری برگزار شد، انگلیسی‌ها یک گل بیشتر از تمام گل‌هایی که در 7بازی‌شان در جام‌جهانی‌های2010 و 2014 به‌ثمر رسانده بودند، به پاناما گل زدند و موفق شدند به لطف اخطارهای کمتر نسبت به بلژیک به صدر جدول رده‌بندی گروهG صعود کنند.
هری کین که در بازی نخست سه‌شیرها مقابل تونس هر دو گل تیمش را زده بود در این بازی هت‌تریک کرد و با 5گل زده به صدر جدول رده‌بندی گلزنان جام‌جهانی2018 رسید و بالاتر از کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو ایستاد. انگلیسی‌ها در یک بازی کاملا یک‌طرفه توانستند در پایان با گل‌های جان استونز در دقایق8 و 40، هری کین در دقایق22 و 1+45(پنالتی) و 62 و جسی لینگارد در دقیقه36، پاناما را در دومین بازی‌اش در تاریخ جام‌جهانی درهم بکوبند. تنها گل پاناما در این مسابقه را نیز فلیپه بالوی به‌ثمر رساند تا نام خود را به‌عنوان نخستین گلزن کشورش در تاریخ جام‌جهانی ثبت کند. با این وضعیت، انگلیس برای سرگروهی، در بازی آخر خود یا باید مقابل بلژیک به یک پیروزی برسد و یا اینکه مراقب باشد، کمتر از حریف کارت دریافت کند. در حال حاضر، بلژیک 3امتیاز منفی و انگلستان دوامتیاز منفی در بازی جوانمردانه دارند که حاصل کارت زردهایی است که در دو بازی گذشته دریافت کرده‌اند. همچنین تونس و پاناما هم به جمع تیم‌های حذف‌شده از رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه اضافه شدند. این برای پنجمین‌بار بود که یک تیم در تاریخ جام‌جهانی در نیمه اول موفق به زدن دست‌کم 5گل می‌شود. پیش از برتری 5برصفر انگلستان مقابل پاناما در نیمه نخست بازی دیروز، آلمان مقابل برزیل در نیمه‌نهایی جام‌جهانی2014 چنین رکوردی را به‌ثبت رسانده بود. هری کین مهاجم تیم‌ملی انگلستان نیز سومین انگلیسی تاریخ است که موفق به ثبت هت‌تریک در تاریخ جام‌جهانی شده است. پیش از او، جف هرست در فینال1966 مقابل آلمان‌غربی و گری لینه‌کر در جام‌جهانی1986 مقابل لهستان برای سه‌شیرها هت‌تریک کرده بود. برای انگلستان در این مسابقه، جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، لوفتوس چیک، جسی لینگارد (64- فابیان دلف)، کارن تریپر (70- دنی رز) ، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ و هری کین (63- جیمی واردی) با مربیگری گرت ساوت‌گیت به‌میدان رفتند. برای تیم‌ملی پاناما نیز، خیمه پندو، رومن تورس، فیدل اسکوبار، میشل موریو، اریک داویس، گابریل گومس (69- فیلیپه بالوی)، آرماندو کوپر، آنیبال گودوی (62- ریکاردو آویلا)، ادگارد بارسناس (69- آبدیل آرویو)، خوسه لوئیس رودریگس و بلاس پرس با مربیگری ارنان داریو گومس بازی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید