• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 10 آبان 1402
کد مطلب : 207718
+
-

روزی که باطن ها آشکار می‌شود

یادداشت
روزی که باطن ها آشکار می‌شود

احمدرضا پوردستان؛ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش

بدون تردید عملیات طوفان‌الاقصی یکی از مهلک‌ترین و دردناک‌ترین ضرباتی است که رژیم سفاک صهیونیستی در طول عمر سراسر نکبت ۷۵ ساله خود دریافت کرده است. ضربه جوانان مسلمان غزه آنچنان کوبنده و گیج‌کننده بود که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی هنوز تعادل خود را در امور و به ویژه در تصمیم‌گیری‌ها به دست نیاورده است. حضور سراسیمه بایدن که با نتانیاهو اختلافات ریشه‌ای دارد و همچنین روسای تروئیکای اروپایی، بیانگر گیجی و سردرگمی رژیم صهیونیستی است. عظمت ضربه غافلگیرانه مبارزان مقاومت در غزه آنچنان مشعشع و تابناک است که غبار هیچ بمبارانی حتی بمب‌های سنگرشکنGBU   توان پوشش آن را ندارد و واقعیت‌های امروز میدانی طوفان‌الاقصی و اقدامات رژیم صهیونیستی به خوبی بیان‌کننده همین جمله است. هر چند حوادث غزه و رنج مردم، بسیار دردناک و جانسوز است، اما  ملت‌های مسلمان چقدر باید هزینه می‌کردند تا به جهانیان ثابت کنند که اسرائیل یک کشور جعلی و خون‌ریز است  و به‌فرموده مقام معظم رهبری، یک رژیم سفاک و کودک‌کش است؟ امروز حجم بمباران‌ها و تهاجمات دیوانه‌وار موشکی رژیم صهیونیستی، نقاب تزویر و ریاکاری را از چهره خبیث او برداشته و واقعیت  ناپاک و کریه او را در تریبون‌های جهانی به نمایش گذاشته است.
هر چه زمان می‌گذرد این چهره پلید بیشتر خود را عیان می‌کند و در مقابل، جمعیت‌های بیشتری حقیقت ناب مبارزه و حقانیت مسلمانان را درک خواهند کرد. در واقعه عاشورا نیز که بهترین انسان‌های روی زمین به شهادت رسیدند وقتی از حضرت زینب(س) سوال شد که چگونه بود؟ فرمودند ما رایت الا جمیلا. بدون تردید عملیات طوفان‌الاقصی با نگاه به همین کلام نورانی و با در نظرگرفتن حجم انبوه شهدای مظلوم، برکات فراوانی برای جهان اسلام‌ داشت و در مقابل زمینه‌ای برای نابودی غده عفونی رژیم صهیونیستی شد. از برکات نبرد طوفان‌الاقصی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نابودی تابوی قدرقدرتی و پروژه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی
نابودی توان اطلاعاتی و امنیتی سازمان‌های موساد، شاباک و ۵ سازمان دیگر امنیتی رژیم صهیونیستی توسط یک گروه شبه‌نظامی
کاهش ارزش پول ملی رژیم صهیونیستی
فرار شهرک‌نشین‌ها و تسریع در مهاجرت منفی
فرار گردشگران و آسیب جدی به مناطق سیاحتی رژیم صهیونیستی که مهد همجنس‌گرایان است.
آوارگی بیش از 2 میلیون شهرک‌نشین در پناهگاه‌ها و چادرها و تحمیل هزینه‌های سنگین به دولت صهیونیستی
ایجاد اتحاد جهانی مردمی علیه رژیم صهیونیستی
رسیدن صدای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان پس از ۷۵ سال
از بین رفتن فریب مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی و هولوکاست
احساس قوی اعتماد به نفس در محور مقاومت برای نابودی اسرائیل
اما خداوند در آیه 9 سوره طارق می‌فرماید: یوم تبلی السرائر. یعنی روزی که باطن‌ها آشکار می‌شود. هر چند این آیه شریفه مربوط به قیامت است، اما در همین دنیا نیز خداوند عرصه‌هایی را فراهم می‌آورد تا ریاکاران و منافقان که با پوشش‌های فریبنده، دیگران را اغوا کرده و گول زده‌اند، باطن و درون خود را آنچنان که هست نشان بدهند. صحنه دردناک غزه یکی از همین عرصه‌هاست که خداوند مهیا کرده تا حکام مزوّر، ریاکار و شهوت‌پرست کشورهای عربی ناچارا، باطن پلید خود را در اطاعت بی‌چون و چرا از حکام غربی نشان بدهند؛ در حالی جوامع بشری از طیف‌های گوناگون دینی و غیر‌دینی برای حمایت از مردم غزه قد علم کرده‌اند که حکام بی‌غیرت کشورهای عربی سکوتی نفرت‌انگیز پیشه کرده و اخبار دهشتناک غزه را کمتر دنبال می کنند تا مبادا عیش و عشرت‌شان لطمه ببیند.
و سیعلم الذین ظلموا  ای منقلب ینقلبون

 

این خبر را به اشتراک بگذارید