• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 3 تیر 1397
کد مطلب : 20763
+
-

اصلاح در شرایط آزادی

استادیوم آزادی به بهانه پخش بازی ایران و اسپانیا میزبان خانواده‎ها بود. این دستاورد بزرگ بازی بدون امتیاز ایران در جام‌جهانی بود. مهدوی‌کیا معتقد است حضور ایران در جام‌جهانی دستاوردهای زیادی با خود به همراه دارد.
 یکی از این موفقیت‌ها تجربه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها بود که همواره یکی از مطالبات فوتبال‌دوستان بوده است. هرچند این تجربه باعث شادی دختران ایرانی شد اما آماده نبودن زیرساخت‌ها نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است. شهیندخت مولاوردی،  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با انتشار پستی در اینستاگرام به نبود زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه آزادی واکنش نشان داد و نوشت: «واقعیت تلخ و باور نکردنی که در هیاهوی جام‌جهانی فوتبال گم شد؛ آیا هنوز استادیوم باقدمت و بزرگی مانند آزادی از حداقل زیرساخت‌ها از جمله نمازخانه مناسب آن هم در یک کشور اسلامی برخوردار نیست؟! حال آنکه حتی در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی هم که به‌زعم برخی میانه‌ای با دین و ایمان ندارند، از توجه به این مهم و نیز سایر زیرساخت‌ها که تامین‌کننده انواع حق‌های شهروندی باشد، غفلت نشده است.»
البته این تنها دغدغه موجود برای مسوولانی که با اجرای این برنامه در ورزشگاه آزادی مخالفت کردند، نبود. 
کیفیت پایین پخش تصاویر بازی، کیفیت نامطلوب صدا، عدم تفکیک سرویس‌های بهداشتی برای بانوان، فعال نبودن بوفه‌ها و در مجموع نبود زیرساخت‌های لازم برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه، موضوعاتی است که تصمیم‌گیرنده‌ها در این زمینه را با چالش روبه‌رو کرده است. پس از پخش بازی ایران و اسپانیا، مسوولان مختلفی به این مشکلات اشاره کردند. مشکلاتی که اگر رفع نشود بازی ایران و پرتغال در این استادیوم پخش نخواهد شد. با این حال یکی از مدیران مجموعه از رفع این نواقص خبر داد و گفت:« به منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به خانواده‌ها و اخذ مجوز پخش بازی ایران و پرتغال نواقصی که در پخش بازی ایران و اسپانیا وجود داشت، رفع خواهد شد.
 تمامی مواردی که در رسانه‌ها منعکس شده مد نظر قرار گرفته است. اختصاص نمازخانه و سرویس بهداشتی برای بانوان و آقایان، ارتقای کیفیت پخش تصاویر روی پرده 1200 متر مربعی و همچنین امکانات جانبی که برای خانواده‌ها فراهم خواهد شد.» با این حال به نظر می‌رسد در صورت وجود این مشکلات مجوز لازم برای پخش بازی ایران و پرتغال شاید صارد نشود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید