• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 آبان 1402
کد مطلب : 207570
+
-

چرا همیشه خسته هستیم؟

گاهی پیش می‌آید که از همان اول صبح که تازه از رختخواب بلند می‌شویم و می‌خواهیم روز خود را آغاز کنیم، خسته و بی‌انرژی هستیم؛ یک‌جوری خستگی مزمن که گویی در باقی روزها نیز کش می‌آید، آنقدر که بعد از مدتی کوتاه تبدیل به عادت یا رویه روزانه می‌شود. پای صحبت دوستان و اطرافیان هم اگر بنشینیم، درخواهیم  یافت که این یک مسئله در حال شیوع و فراگیر است که درمان و رفعش نیاز به رعایت اصول و تکنیک‌هایی دارد.

روز خود را با یک لیوان آب ولرم آغاز کنید. کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا فرصت پرداختن به اموری مانند بهداشت، نظافت، آرایش  و صرف یک صبحانه ساده و معمولی را داشته باشید.

حین انجام کارها و وظایف روزانه سعی کنید روی یک کار و وظیفه متمرکز شوید و از انجام کارها به‌صورت همزمان پرهیز کنید. این تقسیم تمرکز فقط باعث می‌شود تا انرژی‌تان به هدر رود و زودتر از انتظار، خسته شوید.

بین انجام کارها و وظایف روزانه، زمانی هم برای استراحت‌های کوتاه قرار دهید؛ حتی شده به اندازه یک قدم‌زدن کوتاه ‌یا بستن چشم‌ها.

اگر هم عادت دارید زمان زیادی در فضای مجازی سپری کنید و مدام اخبار را رصد کنید، حتما در ادامه این عادت‌تان تجدیدنظر داشته باشید. جدای از آسیب‌های جسمانی ناشی از استفاده بیش از حد از گوشی‌های تلفن همراه، استرس، اضطراب، تنش و ناامیدی رهایتان نخواهد کرد.

به خیال‌بافی‌های بیهوده و افکار منفی و به‌عبارتی نشخوار‌های فکری، اجازه عرض‌اندام ندهید. این موارد در نهایت باعث افزایش نارضایتی شما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی‌تان را بیشتر می‌کند.

واضح است که برای رسیدن به همه آرزوها و اهدافمان در زندگی به شغل و درآمد آن نیاز داریم، اما این مهم نباید باعث شود که شما از ساعت‌های تفریح و خودشناسی خود غافل بمانید. ساعت‌های تفریح و خودشناسی به اندازه کسب درآمد، ضروری و حیاتی هستند.

انجام کار خوب از توجه به‌ خود، اعضای خانواده و دوستان گرفته تا کمک به نیازمندان به شیوه‌های مختلف می‌تواند حس و حال‌تان را در جهتی مثبت و مسیری خوشایند قرار دهد.

لیستی از‌علایق‌تان تهیه کنید و برای هر یک به‌ترتیب اولویت، هزینه و زمان صرف کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید