• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 تیر 1397
کد مطلب : 20696
+
-

کافه مجلس

   دلایل استعفای نماینده تهران

محمدجواد فتحی، نماینده تهران و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی که خردادماه استعفای خود از نمایندگی را تحویل هیأت رئیسه مجلس داد، با بیان اینکه دلیل استعفایم ارتباطی به اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری ندارد، به اعتمادآنلاین گفت: چنانچه استعفایم در دستور کار مجلس قرار بگیرد در آن 30دقیقه دلایلم را خواهم گفت.

   ۵۹ هزار سکه برای 2نفر

به رغم اینکه ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود: «7میلیون و ٦ هزار ثبت‌نام سکه داشتیم که 50نفر، 5درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند»، حالا شهباز حسن‌پور، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تسنیم خبرداده است که 2نفر 59هزار سکه خریده‌اند. او می‌گوید: در بررسی‌ها مشخص شده که فردی بیش از 39هزار سکه و فرد دیگری بیش از 20هزار سکه در ماه‌های اخیر خریداری کرده‌اند، در عین حال هنوز اطلاعاتی از ماهیت این افراد منتشر نشده است.

   نامه نمایندگان برای ترمیم کابینه

50نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواهان ترمیم کابینه در دومین سال فعالیت آن شده‌اند.ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در این رابطه به خبرگزاری ایلنا گفت: واقعیت این است که هیأت وزیران انتظارات مردم را برآورده نمی‌کنند، درواقع هیأت وزرا در بخش اقتصادی ناکارآمد هستند و رئیس‌جمهور هم باید بداند با این هیأت وزرا نمی‌توانند مسیر را به سرانجام برسانند.  

   اختصاص سهمیه به زنان در مجلس

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تهیه طرحی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس به ایرنا گفت: این فراکسیون در حال تدوین طرحی برای اختصاص سهمیه ورود نمایندگان زن به مجلس است. او با بیان اینکه رأی مردم به 17نماینده زن در انتخابات مجلس دهم نشان داد که جامعه خواهان حضور بیشتر نمایندگان زن در خانه ملت است، افزود: باتوجه به قانون انتخابات، ممکن است در یک دوره چند نماینده زن به مجلس راه پیدا کنند و در دوره‌ای دیگر هیچ زنی رأی نیاورد. این در حالی است که در کشورهای مختلف سهمیه خاصی برای ورود زنان به مجلس وجود دارد. برای مثال در عربستان 20درصد کرسی‌های نمایندگی مجلس و در افغانستان 27.7درصد کرسی‌ها در اختیار زنان است و در کشور پاکستان نیز 70نماینده زن باید در مجلس حضور داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید