• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206644
+
-

ویم وندرس: هرگز آمریکایی نخواهم شد

تقدیر از کارگردان‌ «پاریس‌تگزاس» در جشنواره لومیر

پلان
ویم وندرس: هرگز آمریکایی نخواهم شد

کارگردان نامدار آلمانی با حضور در جشنواره لومیر ضمن دریافت جایزه، یک مستر کلاس هم برگزار کرد و درباره سینما و دیدگاه‌هایش حرف زد.به گزارش ‌ورایتی، ویم وندرس با تواضع و طنز همیشگی‌اش با برگزاری یک مستر کلاس در جشنواره فیلم لومیر۲۰۲۳ در لیون فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا خود را مثل یک بازمانده تاریخ سینما حس می‌کنید؟ گفت: بله، گاهی احساس می‌کنم دایناسور هستم.

این کارگردان ۷۸ساله که جایزه یک عمر دستاورد جشنواره لومیر را دریافت کرد، در این مستر کلاس به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد و گفت آنقد‌ر خوش‌شانس بوده که در طول زندگی‌اش بتواند تغییرات بزرگی را در سینما تجربه کند و از سینما جان سالم به در ببرد.
این کارگردان آلمانی با نگاهی به فیلم مشهور ‌پاریس، تگزاس  خودش در سال۱۹۸۴ که برای آن جایزه نخل طلای کن را دریافت کرد، توضیح داد که این فیلم نقطه اوج بزرگ‌ترین درس‌های زندگی او بوده است. درس زندگی او این بود: فهمیدم هرگز آمریکایی نخواهم شد و هرگز فیلم آمریکایی نخواهم ساخت. در قلب و روحم یک رمانتیک آلمانی ‌ و به‌عنوان حرفه‌ای یک فیلمساز اروپایی بودم.برای اثبات آن «پاریس، تگزاس» را با قوانین خودم، تولید خودم، بودجه‌ کم و بهترین آدم‌های دنیا ساختم؛ رابی مولر، سم شپرد و رای کودر و این فیلم به من اجازه داد تا با سرافرازی به‌ اروپا برگردم.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید