• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206609
+
-

حمایت محور مقاومت از غزه

در روزهای اخیر شاهد انجام اقدام‌های مختلفی از سوی گروه‌های محور مقاومت در حمایت از رزمندگان فلسطینی بوده‌ایم

«محور مقاومت در حمایت از رزمندگان فلسطینی فعال شده‌ است»؛ این خبری است که در رسانه‌های دنیا در حال دست به‌دست شدن است و تحلیل‌گران غربی معتقدند اشتباه محاسباتی محور واشنگتن – تل‌آویو، زمینه‌ساز گشوده شدن جبهه‌های متفاوتی به روی صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر شده ‌است.
اخبار منتشر شده از کشورهای مختلف محور مقاومت، نشان‌دهنده آغاز دور تازه‌ای از اقدام‌های ضدصهیونیستی است؛ موضوعی که اخطارهای لازم در این زمینه به صهیونیست‌ها داده شده بود. مقام‌های ایرانی طی روزهای اخیر بارها به صهیونیست‌ها و محور غربی حامی‌اش هشدار داده بودند که درصورت متوقف نشدن حملات وحشیانه تل‌آویو به غزه، آنان باید شاهد گشوده شدن جبهه‌های جدیدی در حمایت از مردم فلسطین باشند.

ضربات حزب‌الله به رژیم‌ صهیونیستی
اگرچه محور مقاومت اسلامی در لبنان، هنوز با همه ‌قوا وارد میدان نشده، اما تبادل‌ آتش روزهای اخیر میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی و جنوب ‌لبنان سبب وارد آمدن خسارت‌های کم‌سابقه‌ای به این رژیم شده ‌است. این‌درحالی‌است که ناظران غربی طی روزهای اخیر همواره به محور واشنگتن – تل‌آویو هشدار داده‌اند که از انجام اقدام‌هایی که سبب ورود مستقیم حزب‌الله لبنان به جنگ شود، جلوگیری کنند. در شرایطی که آمریکایی‌ها طی روزهای اخیر تلاش داشتند با اعزام ناوگروه جرالد فورد به شرق مدیترانه، حزب‌الله را از هرگونه اقدام عیله رژیم صهیونیستی بازدارند، اما منابع خبری از شدت‌یافتن تبادل آتش در مرزهای لبنان و پرتاب موشک از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حملات حزب‌الله لبنان به اهداف صهیونیستی از جمله «رویسات العلم» در سرزمین‌های اشغالی و دیگر پایگاه‌های صهیونیستی در «کفرشوبا»، خسارت‌ها و تلفات گسترده‌ای به رژیم اسرائیل وارد کرده‌ است.

پایگاه‌های آمریکایی؛  هدفی برای حشدالشعبی
از عراق هم خبر می‌رسد که گروه‌های مقاومت اسلامی در این کشور با اعلام آمادگی برای پیوستن به نبرد رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، تحرکات تازه‌ای را به‌منظور حمایت از فلسطین آغاز کرده‌اند که حمله به اهداف آمریکایی در این کشور، بخشی از آن محسوب می‌شود. بر همین اساس هم بود که طی روزهای اخیر پایگاه‌های آمریکایی در عراق ازجمله «عین‌الاسد» و «الحریر» به‌وسیله پهپادها مورد اصابت قرار گرفتند؛ اقدامی که برخی رسانه‌های غربی از آن به «آغاز حملات حشدالشعبی به اهداف آمریکایی» یاد کردند.

فعال شدن محور مقاومت در یمن
فعالیت‌های ضدصهیونیستی رزمندگان مقاومت در یمن در حمایت از فلسطین  هم طی روزهای اخیر توجه بسیاری را در محافل سیاسی – رسانه‌ای به‌خود جلب کرده‌است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا  از رهگیری ۴موشک کروز و ۱۵پهپاد انصارالله خبر دادند و آن را نشانه‌ای مبنی بر پیوستن یمنی‌ها به «طوفان‌الاقصی» دانستند. این درحالی‌است که طی روزهای اخیر تحلیل‌گران غربی با نگرانی زیادی، به تصمیم‌سازان آمریکایی درباره گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه آمریکا و رژیم ‌صهیونیستی هشدار می‌دهند. همچنین گروه‌های مختلف محور مقاومت طی روزهای اخیر بارها به دولت‌های غربی هشدار داده‌اند که در قبال نسل‌کشی در غزه ساکت نخواهند نشست.

حمایت بی‌دریغ آمریکا از تل‌آویو

با وجود اینکه از نخستین روزهای آغاز جنگ در غزه، آمریکا فعالیت‌های گسترده‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته و سعی کرده این پیام را به محور مقاومت مخابره کند که درصورت اقدام آنان در پشتیبانی از رزمندگان مقاومت در غزه، آمریکا نیز وارد عمل خواهد شد، اما تحولات در محور مقاومت از نادیده انگاشتن تهدیدهای واشنگتن حکایت دارد. این درحالی‌است که دولت آمریکا طی روزهای اخیر به شیوه‌های مختلفی سعی در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته که «ارسال ۲ناوگروه هواپیمابر به شرق مدیترانه»، «اعلام آماده‌باش به ۲هزار تفنگدار نیروی ‌دریایی این کشور برای اعزام به منطقه»، «سفر بایدن به تل‌آویو و اعلام حمایت کامل از رژیم‌صهیونیستی»، «ارسال مقادیر بسیاری مهمات و تجهیزات» و «برنامه‌ریزی برای ارسال میلیاردها دلار کمک مالی به تل‌آویو»، ازجمله آنهاست. با وجود این اما طی روزهای اخیر شاهد انجام اقدام‌های مختلفی در جبهه‌های محورمقاومت در حمایت از رزمندگان فلسطینی بوده‌ایم.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید