• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 28 مهر 1402
کد مطلب : 206396
+
-

پادشاه لُخت است...

ذره‌بین
پادشاه لُخت است...

کمیل خجسته؛ کارشناس  رسانه

وقتی فرعون دستور داد که کودکان را بکشند، حضرت به قومش گفت که صبورانه از خدا یاری بخواهید.
فرعون، ساحران را به جان حضرت موسی(ع) انداخت تا او را در ملأ عام بی‌آبرو کنند، اما عاقبت آن شد که در آن میدان تجمع مردم، مارهای ساحران با حرکت اژدهای عصای پیامبر از کار افتادند. فرعونی که تا پیش از آن به همین ساحران می‌گفت انا ربکم الاعلی؛«من خدایتان هستم». فردای بعد از آن حادثه شرایط تغییر کرد و بعد از آن بود ساحران به دین موسی(ع) رو آوردند و گفتند که «پادشاه لخت است» و خدا یکی است و او احد واحد است و فرستاده‌اش موسی(ع) است.
فرعون جدا از آنکه آن ساحران را به شهادت رساند، به جان قوم بنی‌اسرائیل افتاد و بالاخره یک‌بار شبانه خود و سپاه مجهزش را به مسیر کوچ آنها رساند و درحالی‌که معجزه بازشدن دوازده راه رود نیل را می‌دید خودش و همه سپاهش را به آب زد.
فرعون اشتباه محاسباتی کرد. وارد نیل شد و خودش و همه ارتش مسلح مجهزش را به هلاکت رسانید.
حالا رژیم صهیونیستی در حالی کودکان غزه را می‌کشد که معلوم شده است «پادشاه لخت است». نه ارتش و تانک‌های مرکاوایش، نه موساد و جاسوس‌هایش، نه گنبدآهنین و موشک‌هایش و نه دیوار حائلشان هیچ‌کدام از پس مجاهدین فلسطینی برنیامدند. مجاهدین نشان دادند که «پادشاه لخت است» و دیگر چیزی از قدرت‌بازدارندگی اسرائیل باقی نمانده است. حالا آنها حرف از ورود به غزه می‌زنند. کودک می‌کشند و شبانه‌روز مراکز غیرنظامی را زیر آتش می‌گیرند. اشتباه محاسباتی، پشت اشتباه محاسباتی.
سید لبنان در نخستین روزهای دولت نتانیاهو گفته بود که این دولت فاسدان، دیوانگان و افراطیون است. آنها زودتر از آنچه فکر می‌کنید با اعمالشان خودشان زمینه فروپاشی‌شان را فراهم می‌کنند. غزه رود نیلی است که آنها را خواهد بلعید چه اینکه همه سپاه آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی با ناوهایشان و تجهیزاتشان بخواهند این کار را بکنند که فرمود: «قَالَ عَسَی رَبُّکمْ أَنْ یهْلِک عَدُوَّکمْ وَ یسْتَخْلِفَکمْ فِی‌الْأَرْضِ».

این خبر را به اشتراک بگذارید