• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 28 مهر 1402
کد مطلب : 206394
+
-

فتوحات بزرگ بعد از جنایات بزرگ

دیدگاه
فتوحات بزرگ بعد از جنایات بزرگ

مهدی شبان-روزنامه‌نگار

وقتی جنایات فرعون علیه بنی‌اسرائیل به‌نهایت خود رسید به‌نحوی که فرزندان آنها را می‌کشت و زنان آن را اسیر می‌کرد، بنی‌اسرائیل به همراه حضرت موسی(ع) از مصر بیرون آمدند و به نیل رسیدند. بعد از مدتی فرعونیان متوجه شدند و لشکر سواره آنها دنبال بنی‌اسرائیل رفت. برخی اصحاب کم‌ایمان حضرت به ‌شدت ترسیدند. چون روبه‌رو دریای آب و پشت سر لشکر مسلح فرعون بود. گفتند:«اِنّا لَمُدرَکون» پدرمان درآمد حتما نابود می‌شویم. اینجا ندای توحیدی موسی(ع) بلند شد که:« کلّا اِنَّ مَعِی رَبّی سَیهدین» اصلا اینچنین نیست خدا با ماست و به‌موقع رحمت و هدایتش می‌آید. و اینچنین شد که در اوج بن‌بست‌ها و شکست‌های ظاهری گشایش الهی آمد و بنی‌اسرائیل از نیل رد شدند و فرعونیان در نیل غرق گشتند. این سنت الهی است که اگر قومی بر خواسته حق خود پایدار باشند، فرج الهی قطعی خواهد بود.

پیروزی مسیر حق
در جریان عاشورا به‌ظاهر تمامی لشکر سیدالشهدا به بدترین وضع کشته شدند و فرمانده میدان زیر سم اسبان قرار گرفت، طفل شیرخواره نیز با نیزه 3شعبه دریده شد و زن و بچه هم اسیر شدند، اما دیری نگذشت که معنای «ما رأیت الا جمیلا»ی زینب کبری(س) برای دیگران نیز مشهود شد. وجدان‌ها بیدار شد دستگاه یزید از درون کاخ سست گشت و نه‌تنها هدف نابودی دین توسط یزیدیان محقق نشد بلکه کار به‌جایی رسید که چند سال بعد 4000شاگرد در درس امام صادق(ع) رفت‌وآمد داشتند. این وعده الهی است که:«اِنَّ‌الله مَعَ‌الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون‌؛ اگر امتی در مسیر حق باشد قطعا قطعا خدا با او خواهد بود.» دیگر جای ترس و نگرانی و هراس نیست. حتی اگر جنایات دشمن در اوج خود باشد. این تجربه‌ای است که مردم مقاوم و مومن ایران در جنگ 8ساله تجربه کردند، ویرانی خانه‌ها و کشتن زن و بچه و بمباران شیمیایی و... بود، اما عاقبت استقامت جواب داد.

جنایات هولناک
در جنگ 33روزه 15هزار خانه به‌طور کامل تخریب و هزاران مراکز حساس نابود شد و بیش از هزار نفر که اکثرا کودک بودند، شهید شدند. درحالی‌که همه‌‌چیز داشت به نفع اسرائیل تمام می‌شد، ورق برگشت و حزب‌الله فاتح میدان گشت. جنایت‌های داعش هنوز جلوی چشم جهانیان است، سربریدن فرزند جلوی پدر و مادر، زنده‌زنده کباب کردن مردم تنها گوشه‌ای از جنایات هولناک داعش است، اما نهایتا این شیطان‌صفتان نابود شدند و به تاریخ پیوستند. کشتار وسیع در میدان ژاله در 17شهریور و کشتن مردم قم در 19دی، همگی زمینه‌ای شد که ریشه شاه ملعون کنده شود و منجر به فتح بزرگ انقلاب شد. انقلابی که خود منشأ حق‌طلبی‌های دیگر در عالم شد.

استیصال و ضعف دشمن
تاریخ مشحون از این جنایات است که نشان از استیصال و ضعف دشمن است که سعی می‌کنند شکست درونی‌شان را با خوی وحشیگری جبران کنند، اما با این کار ذات پلیدشان برای وجدان‌های بیدار معلوم گشته و محکوم عالمیان شدند و درنهایت پیروز میدان، جبهه حق بوده است. پیامبرانی که اره‌ کردند، امامانی که با غل و زنجیر در سیاه‌چاله‌های تاریک زندانی کردند، شهید اول و ثانی از بزرگ‌ترین فقهای شیعه را سربریدند و آتش زدند و به باد دادند اما کتاب‌های این دو شهید هزاران مجتهد پرورش داد و راه حق آبادتر شد. جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و مقاومت ملت فلسطین را باید از این منظر دید و به این وعده قطعی خدا ایمان آورد که؛ «وَلَینصُرَنَّ‌الله مَن ینصُرُهُ إِنَّ‌الله لَقَوِی عَزیزٌ»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید