• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 28 مهر 1402
کد مطلب : 206393
+
-

خشم عمومی از صهیونیست‌ها

خشم عمومی از صهیونیست‌ها


علی اخباری-روزنامه‌نگار

شکست ترمیم‌ناپذیری که رهبر انقلاب درباره طوفان‌الاقصی به آن اشاره کردند، یک بعدش نسبت ملت‌ها و دولت‌های مختلف دنیا در ارتباط با رژیم صهیونیستی است. این بعد به‌خصوص بعد از بمباران بیمارستان المعمدانی، به شکل ویژه‌ای در دنیا، بروز پیدا کرد.

1 در بسیاری از کشورها و نه فقط کشورهای مدافع مقاومت، خشم عمومی از اسرائیل ایجاد شد و تجمعات متعدد و پرجمعیت از تگزاس و شیکاگو تا اردن و مصر و سوئد و فرانسه و... این حجم از نفرت از اسرائیل به‌صورت طبیعی به همدستان او و مشخصا آمریکا سرریز کرده است و آمریکا در ذهن مردم به‌عنوان متهم ردیف دوم و حتی اول این جنایات شناخته می‌شود.
این کینه‌های بروز یافته را ساده و کم ارزش تلقی نکنید، همین فشار افکارعمومی است که حتی کشوری مثل فرانسه را هم مجبور می‌کند که این ماجرا را محکوم کند، اردن، خروج مردم غزه را اعلام جنگ با خود می‌داند، آذربایجان، رفیق و یار غار اسرائیل، سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج می‌کند، مصر با خروج مردم غزه به‌شدت مخالفت می‌کند، کلمبیا، روابط سیاسی خود را به‌طور کل با این رژیم کودک‌کش قطع و... اینها در عرف دیپلماتیک دنیا معنا دارد و آن هژمونی آمریکا و ولیده نامشروعش اسرائیل را که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌اند را از بین می‌برد. یکی از جدی‌ترین ثمرات از بین‌رفتن این هژمونی، فشار اقتصادی‌ای است که به اسرائیل و حامیانش وارد می‌شود. وقتی در قلوب مردم آزاده دنیا، به جهت این جنایات، اسرائیل منفور می‌شود، روابط اقتصادی کشورها با این رژیم، محدود می‌شود، تحریمش کلید می‌خورد، کالاهایش خریده نمی‌شود و... .

2 شهرک‌های اشغالی، دیگر آن امنیت سابق را نخواهند داشت، مزیت اصلی که رژیم صهیونیستی برای یهودیان غاصب خود درست کرده بود، همین فضای امن این شهرک‌ها بود. امنیتی که دیگر برای مردم و رژیم اشغالگر کابوس شده است. بی‌شک درصد مهاجرت منفی از اسرائیل بزرگ‌ترین تحول اجتماعی در از دست رفتن سرمایه اجتماعی رژیم اشغالگر است.

3 به هر میزان که از قدرت آمریکا و اسرائیل کم شود، به تناسب از قدرت تحریم ایران نیز کاسته می‌شود. یکی از ثمرات جدی این عملیات، به فضل الهی، کم شدن فشار تحریم‌ها از ناحیه دشمنان ایران است. چرا که بسیاری از تحریم‌ها به جهت لابی صهیونیستی نفوذ کرده در تار و پود نهادهای بین‌المللی اقتصادی و شرکت‌های بزرگ اسرائیلی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید