• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 28 مهر 1402
کد مطلب : 206388
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5Kqj
+
-

میز خبر

کندوان، بهترین دهکده جهانی شد

کندوان به‌عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های گردشگری جهان قرار گرفت. علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با ارائه پرونده 8روستا به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد. این رویداد درحالی رخ داد که در این رقابت بیش از ۲۰۰روستا از کشورهای مختلف معرفی شده بودند، اما کندوان در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای گرفت.

اختصاص 2/5میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات
۲میلیاردو۸۶۰ میلیون دلار ارز از ابتدای سال برای واردات دارو، مواداولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها، اختصاص داده شد. مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی در این ‌باره گفت: از مجموع سفارش‌ها ۲میلیاردو۲۰۰ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است. این میزان ارز با توجه به اولویت‌های اعلامی دستگاه‌های مربوطه برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی، شیر خشک و مواداولیه آنها بوده که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱درصد رشد داشته است.

اجتماع مادران در میدان مادر
مادران و کودکان حامی غزه امروز 28مهر در میدان مادر تجمع می‌کنند. این اجتماع با هدف اعلام انزجار از جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و در حمایت از مادران و کودکان شهید غزه برگزار می‌شود. این مراسم ساعت ۹ صبح در بلوار میرداماد، میدان مادر برگزار می‌شود و از عموم مردم دعوت شده تا در این مراسم حضور پیدا کنند.

رفع موانع فروش اینترنتی لاستیک
موانع فروش اینترنتی لاستیک رفع می‌شود. حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت گفت: قیمت‌گذاری دستوری را قبول نداریم و به‌دنبال این هستیم که قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. چون معتقدیم تنها راه مهار تورم، رشد تولید است و اینکه همه حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود. به همین دلیل بهترین روش‌ها را برای نحوه محاسبه قیمت تمام‌شده، تسریع در دسترسی مشتریان به محصول و سیستم‌های عرضه این محصول به بازار را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :