• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206329
+
-

«کودک کشی» کسب و کار سالانه اسرائیل

«کودک کشی» کسب و کار سالانه اسرائیل

رژیم صهیونیستی، در پی حمله سبعانه به بیمارستان المعمدانی غزه، ژست انسان‌دوستانه گرفته و طوری وانمود می‌کند که انگار با کشتن کودکان و غیرنظامیان، غریبه است. اما این ژست‌ها، خریدار ندارند؛ اسرائیل، بزرگترین کودک‌کش دنیاست و مساله، به این درگیری اخیر و این هفته مربوط نمی‌شود. سالهاست که کودکان فلسطینی، توسط نظامیان و حتی غیرنظامیان اسرائیلی شهید می‌شوند. برای نمونه، در همین سال گذشته میلادی، بیش از 50 کودک فلسطینی توسط اسرائیل شهید شدند. بر گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، از جمله دیده‌بان حقوق بشر و بنیاد حمایت از کودکان فلسطینی، در سال گذشته، 54 کودک فلسطینی شهید شدند که این آمار افزایش بسیار نگران‌کننده‌ای نسبت به سال پیش داشت. در واقع، تعداد کودکانی که در سال 2022 به شهادت رسیدند، سه برابر سال قبل از آن بود و همان زمان بالاترین رقم در 15 سال گذشته به شمار می‌رفت. این آمار، در سال 2023 هم افزایشی بوده و در انتهای تابستان، یعنی وقتی که هنوز درگیری‌های اخیر غزه شروع نشده بود، به گزارش بنیاد نجات کودکان، آمار کودکان کشته شده توسط اسرائیل، به 40 نفر رسیده بود؛ یعنی معادل یک کودک در هر هفته.
نکته وحشتناک در این میان این است که همه این کودکان توسط نظامی‌ها کشته نمی‌شوند و در مواردی، قاتلان آن‌ها، شهرک‌نشین‌های افراطی هستند. در یک مورد وحشتناک، یک کودک را یک نظامی اسرائیلی و یک شهرک‌نشین به صورت مشترک به شهادت رسانده‌اند.
 همه این آمارها البته امسال سر به فلک می‌کشند؛ کشتار غیرنظامیان در غزه توسط ارتش اسرائیل، مهیب و نفس‌گیر است و کودکان زیادی هم در این حملات اخیر جانشان را از دست داده‌اند. به خاطر شتاب تحولات و شدت حملات، آمار شهدا روز به روز بیشتر می‌شود و هر روز متغیر است اما براساس برآورده‌های اولیه، هر 15 دقیقه یک کودک در حملات نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسد. در یک هفته اول تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی، که از هفتم اکتبر و در پی عملیات حماس علیه مواضع صهیونیست‌ها شروع شده بود، بیش از 1000 کودک به شهادت رسیده‌اند و این آمار، در همین روزها به شدت بالاتر رفته است. نکته این است که آماری که منتشر می‌شود، بر اساس مراجعه و اعزام مجروحان و شهدایی است که به بیمارستان‌ها برده می‌شوند و قربانیانی که زیر آوار حبس شده‌اند، در آن لحاظ نشده‌اند. به همین خاطر گمان می‌رود که بیش از 1000 نفر دیگر هم در همین یک هفته، زیر آوار مانده باشند که بخش زیادی از آنان، کودک هستند.
تلفات جنگ برای کودکان، فقط جسمی و جانی نیست و حتی اگر آنها از این حملات ددمنشانه جان سالم به در ببرند، ممکن است تا روزی که زنده هستند، پیامدهای آن را در زندگی‌شان حس کنند. کودک‌کشی، تحت هر شرایطی و توسط هر کسی محکوم است اما در این میان، رژیم صهیونیستی که سابقه زیادی در این کار دارد و کشتن کودکان بخشی از عملیات روزانه‌اش است، آخرین جایی است که می‌تواند در نکوهش آن سخنرانی کند. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید