• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206113
+
-

شکایت 100میلیاردی صداوسیما

اسکار مهران مدیری به که می‌رسد؟

گزارش
شکایت 100میلیاردی صداوسیما

از چند روز پیش خبرهایی درباره برنامه اسکار مهران مدیری که قرار است برای شبکه نمایش‌خانگی تولید شود، منتشر شد، اما ماجرا به همین شکل پیش نرفته است. به گزارش همشهری، آنچه در یکی، دو روز گذشته درباره «اسکار» مهران مدیری منتشر شده است، حکایت از گره‌خوردن داستان این برنامه دارد. ماجرا این است که ساخت این مسابقه رأی مثبت شورای پروانه ساترا(سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) را دریافت کرده است. مدیری برای دریافت مجوز برنامه اسکار، اقدامات اولیه را انجام داده و در هفته‌های گذشته با اعضای شورای صدور مجوز ساترا درباره این برنامه صحبت کرده است. با وجود این صداوسیما صدور پروانه را نهایی نکرده است.
 آنچه باعث شده این اتفاق بیفتد و دلیلی که تلویزیون برای این کار مطرح کرده، بدهی مهران مدیری به سازمان صداوسیما برای برنامه دورهمی ‌است، اما تهیه‌کننده این برنامه حرف دیگری دارد. او می‌گوید اصولا مهران مدیری طرف قرارداد تلویزیون نبوده است و تمام مسائل مالی به او به‌عنوان تهیه‌کننده مربوط می‌شود. ناصر قدیرکاشانی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشته گفته پس از ویدئویی که مهران مدیری طی سال گذشته منتشر و در آن اعلام کرد صداوسیما حق پخش هیچ‌کدام از آثارش را ندارد، مشکلات او با تلویزیون شروع شد. به‌گفته او نظر سازمان این است که پس از این ویدئو دیگر امکان پخش تصویر مدیری از صداوسیما وجود ندارد، در نتیجه پخش سریال‌هایی که آقای مدیری در آن بازی کرده هم منتفی است، بنابراین مهران مدیری باید هزینه تولید این برنامه‌ها به علاوه آگهی‌های بازرگانی که باید پخش می‌شد، ولی حالا دیگر نمی‌شود، با احتساب ضرر و زیان و خسارات تأخیر در تأدیه و پول وکیل و هزینه دادگستری که چندصدمیلیارد تومان هم محاسبه شده، پرداخت کند. این در حالی است که در این مدت چند برنامه از مهران مدیری از تلویزیون بازپخش شده است.
به هر حال این مسئله در حال کارشناسی است و به‌گفته تهیه‌کننده دورهمی ‌هنوز تصمیمی‌ گرفته نشده است. آنچه مشخص است، این است که ساخته‌های مهران مدیری همیشه پربیننده بوده‌اند؛ چه سریال‌هایی مثل شب‌های برره و پاورچین و نقطه‌چین که از تلویزیون پخش شدند و چه سریال‌هایی مثل قهوه تلخ و ویلای من و هیولا که در شبکه نمایش‌خانگی عرضه شدند. بنابراین طبیعی است که تلویزیون یا هر پلتفرم دیگری ترجیح دهد، پخش‌کننده این برنامه‌ها باشد. حالا باید دید سرنوشت این برنامه که گفته می‌شود در فصل اول 20قسمت خواهد بود، به کجا می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید