• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206012
+
-

نکته بازی/ زیاد فکرش را نکن!

یکی از نشانه‌های گذر شتابان عمر هم این است که ناگهان صفحه ویکی‌پدیای احسان علوان‌زاده را باز می‌کنی و می‌بینی پدیده جوان دیروز پرسپولیس، امروز در مرز 30سالگی قرار دارد. انصافا که عجب زود گذشت! به هر حال، علوان‌زاده که این روزها برای استقلال ملاثانی توپ می‌زند، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با یادآوری دوران خوش حضور در جمع سرخپوشان گفته: «در آن مقطع سن کمی داشتم و نتوانستم توانایی‌های خودم را به نمایش بگذارم و آن زمان پرسپولیس در بهترین حالت ممکن قرار داشت، ان‌شاءالله با بازی‌های خوب بتوانم دوباره به پرسپولیس بازگردم.» خب، البته رؤیا و هدف داشتن خیلی خوب است و شما هم جوان شایسته‌ای هستی، اما بازی‌کردنت در آن تیم، فقط محصول پنجره‌های بسته بود که نتوانستی به‌درستی از این فرصت نادر استفاده کنی. زیاد فکرش را نکن!

به اینها نشان لیاقت بدهید
پنجشنبه قرار است پیکان و پرسپولیس مصاف بدهند و در این میان پیدا‌کردن یک ورزشگاه مناسب برای انجام این بازی، به مصیبتی بزرگ تبدیل شده است. چمن ورزشگاه پیکان یعنی پاس قوامین زیرکشت رفته، ورزشگاه آزادی هم چمن درست و حسابی ندارد و تازه روز بعد از این بازی استقلال باید آنجا با هوادار بازی کند. به علاوه هنوز جنجال‌های مربوط به انتقال میزبانی پارسال پیکان از پرسپولیس به آزادی از حافظه هواداران پاک نشده و به صلاح نیست که گزینه بازی در این استادیوم یک‌بار دیگر مطرح شود. بازی در کرج هم به دلایل دیگری منتفی شده و خلاصه دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، محل انجام مسابقه مشخص نیست. انصافا مدیرانی که باعث شده‌اند در پایتخت کشور یک چمن درست و حسابی نداشته باشیم، نباید نشان لیاقت بگیرند؟

حالا زیاد هم عجله نکنید
سازمان لیگ بالاخره زحمت کشیده و تاریخ برگزاری دربی102 را اعلام کرده است. بر این اساس قرار شده پرسپولیس و استقلال روز 23آذر به مصاف هم بروند. اینطور مواقع نخستین کاری که رسانه‌ها می‌کنند، بررسی تاریخی این مسئله است که در ‌ماه برگزاری مسابقه کدام‌یک از 2تیم عملکرد موفق‌تری داشته‌اند. در این مورد خاص، پرسپولیس به وضوح دست بالا را در اختیار دارد؛ چراکه از 8دربی برگزار شده در آذر، پرسپولیس 4مسابقه را برده، 3دیدار به تساوی انجامیده و استقلال فقط یک‌بار برنده شده است. به هر حال، اما خیلی هم نباید عجله کرد. فدراسیونی که توانست دربی را 3ماه عقب بیندازد، باز هم می‌تواند این کار را بکند. بنابراین شاید در ادامه مجبور شوید آمار دربی‌های بهمن و اسفند را دربیاورید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید