• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206009
+
-

داستان ابدی

کلیدواژه واکنش‌ها به مصاحبه جدید طارمی فقط یک کلمه بود: اسکوچیچ

بهروز رسایلی

از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، مهدی طارمی به یکی از جدی‌ترین حامیان او تبدیل شده است. طارمی کاملا موافق کار امیر است، از او حمایت می‌کند و در این وادی تا جایی پیش رفته که حتی انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی را هم کاملا مطلوب و مفید می‌پندارد. به هر حال انتخاب و عقیده اوست و باید به آن احترام گذاشت. با این حال مشکل از جایی شروع می‌شود که موضع‌گیری‌های طارمی با برخی رفتارهای گذشته او تناقض پیدا می‌کند. همین‌جاست که منتقدان فرصت به چالش کشیدن او را پیدا می‌کنند.

   طارمی امروز چه می‌گوید؟
گفت‌وگوی مهدی طارمی با سایت فدراسیون فوتبال که پیش از بازی فینال تورنمنت چهارجانبه اردن انجام شد، حاوی رویکردی کاملا در حمایت از تیم ملی بود. او از منتقدان دعوت کرد حاشیه نروند و اجازه بدهند این تیم کارش را انجام بدهد. طارمی که سخت حامی کارلوس کی‌روش هم بود، در ادعایی اغراق‌آمیز گفت تیم فعلی بی‌حاشیه‌ترین تیم 10سال اخیر ایران است؛ شاید هم یکی از دلایلش این باشد که خود او برای این تیم حاشیه درست نمی‌کند! در هر صورت بخشی از اظهارات طارمی را بخوانید: «امیدوارم تا شروع جام ملت‌های آسیا، یک همدلی و همبستگی ملی برای موفقیت تیم ملی ایجاد شود. نقش رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این میان بسیار حیاتی است و من به‌عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی این انتظار را دارم که صداوسیما همانند دیگران با تیم ملی و فدراسیون فوتبال مهربان باشد و مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد. منافع ملی و موفقیت تیم ملی باید در اولویت باشد و هر کس در این راه می‌تواند نقشی ایفا کند، باید به این وظیفه عمل کند.»

   طارمی دیروز چه گفته بود؟
طبیعتا بلافاصله بعد از این مصاحبه، خیلی‌ها یاد گفتار و کردار مهاجم بوشهری، در دوران دراگان اسکوچیچ افتادند؛ زمانی که تیم‌ملی یک‌به‌یک رقبا را درو می‌کرد و با قدرت جلو می‌رفت اما باندی به سرکردگی همین آقای طارمی دمار از روزگار آقای سرمربی درآوردند. طارمی که امروز همه را به اتحاد فرامی‌خواند، آن روز اعتقادی به این مهم نداشت. او هم در طول مراحل انتخابی جام‌جهانی و هم پیش از مسابقات نهایی این تورنمنت از تولید هیچ حاشیه‌ای برای اسکوچیچ دریغ نکرد و سرانجام هم موفق به حذف مرد کروات شد. طارمی که در توییتی به صراحت توانایی‌های فنی اسکوچیچ را زیر سؤال برده بود، بعدتر هم در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور تمام شئونات کار این مربی را به چالش کشید. او حتی دعوت از بازیکنان جوان‌تر را هم نادرست خواند و گفت: «تیم ملی باید به‌گونه‌ای باشد که آرزوی پوشیدن پیراهن آن را داشته باشید. نباید یک بازیکن با چند بازی خوب به سرعت به تیم ملی دعوت شود. فوتبالیست باید چند سال کار کند، زحمت بکشد و بعد دعوت شود. متأسفانه جایگاه پیراهن تیم ملی پایین آمده است و همه به‌راحتی به تیم ملی می‌آیند.» این در حالی است که خود طارمی با چیزی حدود 20بازی در لیگ برتر به تیم ملی دعوت شد، امروز هم محمدجواد حسین‌نژاد از سپاهان با کمتر از 10بازی لیگی دعوت شده، اما آقا مهدی نسبت به هیچ‌کدام از اینها ایراد نمی‌گیرد!

   از یاد نمی‌بریم
حقیقت آن است که طارمی و دوستان با اسکوچیچ بد کردند و این موضوع از یاد برده نخواهد شد؛ حتی اگر تیم ملی قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید