• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20518
+
-

گود برج میلاد از بلاتکلیفی خارج می‌شود

کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران موضوع گود برج میلاد را با جدیت دنبال می‌کند تا هرچه سریع‌تر، گودال عمیق پای بلندترین نماد ملی ایران تعیین تکلیف شود.

گود برج میلاد درست در ورودی المان شهری پایتخت از سمت بزرگراه شهیدحکیم قرار دارد؛ گودی که برای ساخت برج‌های دوقلو حفر شد تا هتل و مراکز تفریحی و تجاری و گردشگری در آن احداث شود. اما این بخش از مجموعه برج میلاد، به‌دلیل کنار کشیدن سرمایه‌گذار، مدت‌هاست به حال خود رها شده و یکی از دغدغه‌های مهم این بخش شهر برای شهروندان به‌حساب می‌آید. حال اینطور که محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفته پیگیری‌ها برای تعیین‌تکلیف گود برج میلاد آغاز شده است. به گفته او، عمر مفید مقاوم‌سازی جداره‌های گود نیز به اتمام رسیده‌است درحالی‌که برخی از کارشناسان اطمینان خاطر می‌دهند، گود خطرناک نبوده و مشکل خاصی از نظر ایمنی ندارد. به همین منظور صبح روز پنجشنبه اعضای کمیسیون عمران و حمل ونقل و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با حضور 3نفر از معاونین شهردار تهران و شهردار منطقه2 در محل برج میلاد حاضر شدند تا راجع به این موضوع به بحث بپردازند.

در این میان سالاری با اشاره به بررسی کمیسیون‌های تخصصی شورا به ایسنا گفت: «این گود می‌تواند بر مجموعه ساختمان اصلی و سالن‌های همایش تأثیر بگذارد؛ بنابراین باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. گزارشی که شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از وضعیت این پروژه داد مشخص کرد طرف قرارداد که بنیاد تعاون ناجاست دچار مشکلات و اختلاف نظرهایی با شهرداری شده‌است. افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران هم که در این بازدید حضور داشت، گفت: «در پارکینگ منفی چهار برج ترک‌هایی مشاهده شده که ناشی از گود خطرناک جنب برج است. می‌توانیم نسبت به پایدارسازی گود اقدام کرده و برای صاحب آن فاکتور بفرستیم، اما بهتر است این گودها را سطح‌بندی کرده و رفتارهای متفاوتی با آنها داشته باشیم. بهتر است شورای شهر متولی شود و از شهردار تهران و سردار اشتری بخواهند تا در جلسه‌ای نسبت به تعیین تکلیف این برج ضمن بررسی همه ابعاد، اقدام شود.» در این بین، کشت‌پور، شهردار منطقه۲ گفت که این منطقه گودهای رهاشده زیادی دارد و خوشبختانه با کمک دادستان برای همه مالکان گودها اخطاریه صادر شده اما این مسئله کفایت نمی‌کند.  گفتنی است در جلسه بررسی وضعیت برج میلاد و طرح‌های پیرامونی آن دیگر حاضرین هم مواردی را مطرح کردند که اغلب به نگهداشت این مجموعه اختصاص داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید