• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205072
+
-

اخبار کوتاه ورزشی

وزنه‌برداری |  نقره سنگین

بالاخره وزنه‌برداران در هانگژو روی سکو رفتند. تا دیروز هر وزنه‌برداری که در بازی‌های‌ آسیایی وارد جدول رقابت‌ها شده بود یا اوت کرده بود یا بدون مدال مانده بود اما دیروز در دسته فوق‌سنگین بالاخره علی داودی یک مدال به‌دست آورد. داودی با رکورد 199کیلوگرم در یک‌ضرب، 234 در دوضرب و مجموع 426کیلوگرم تنها مدال وزنه‌برداری را در بازی‌های2022 آسیایی گرفت. ایران در این وزن غیراز داودی، آیت شریفی را هم داشت. شریفی در یک ضرب رکورد 193کیلوگرم را ثبت کرد ولی به‌خاطر مصدومیت در دوضرب وزنه‌ای نزد. گور میناسیان وزنه‌بردار ارمنی‌الاصل بحرینی قهرمان این وزن شد.

کاراته |  3نفر و یک برنز
از 3کاراته‌کایی که دیروز در هانگژو روی تاتامی رفتند فقط فاطمه سعادتی روی سکو رفت که مدال او هم برنز بود. مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده ژاپن شکست خورد و نتوانست به مرحله بعدی راه پیدا کند. فاطمه سعادتی در وزن 55- کیلوگرم در مبارزه اول نماینده ماکوئو  را برد. در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل کاراته‌کایی از چین‌تایپه شکست خورد و با حضور حریفش در فینال او هم به شانس مجدد رفت. در مبارزه با نماینده ویتنام به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. امیر مهدی‌زاده در وزن 67کیلوگرم هم شروع ضعیفی داشت. او در مبارزه اول مقابل نماینده اردن شکست خورد و در شانس مجدد در 2دیدار بعدی به پیروزی رسید اما درمبارزه آخر مقابل حریفی از قزاقستان باخت و مدال برنز را از دست داد. سجاد گنج‌زاده روزهای قبل در این رشته مدال طلا گرفته بود.

واترپلو |  حیف که نشد
ایران می‌توانست به مدال برسد اما نشد. تیم ملی واترپلو که در بازی‌های‌ آسیایی جاکارتا بعد از 44سال به مدال برنز رسیده بود، این فرصت را داشت که این مدال را تکرار کند. ایران دیروز در دیدار رده‌بندی در 4کوارتر به تساوی 7-7رسید و بازی را به ضربات پنالتی کشاند. در این ضربات هم جلو بود اما در ضربات آخر 4بر 3عقب افتاد و مدال را از دست داد.

جوجیتسو |  یک مبارز، یک شکست
آخرین نماینده ایران در رشته جوجیتسو هم باخت. علی‌ اکبرپور در وزن 85کیلوگرم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی الرشید از اردن را 2 بر صفر برد اما 4برصفر مقابل حریفی از قرقیزستان باخت و حذف شد. روزهای قبل دیگر نمایندگان ایران نیز دراین رشته حذف شده بودند.

سنگ‌نوردی |  باران بدموقع
الناز رکابی در ماده کمباین سنگ‌نوردی به فینال بازی‌های آسیایی رسید و فرصت گرفتن مدال را داشت اما به‌خاطر بارش باران مسابقات فینال برگزار نشد و رکابی با امتیازی که در مرحله مقدماتی گرفته بود، در رده هفتم با بازی‌ها خداحافظی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید