• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205070
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1GPy
+
-

غرش شیران

در شب زرین کشتی آزاد ایران، 3نماینده کشورمان طلا گرفتند و یک نفر هم نقره

کشتی آزاد در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شبی رؤیایی را برای کاروان ایران در هانگژو رقم زد. حضور ۴کشتی‌گیر در فینال و کسب ۳مدال طلا و یک نقره نتیجه کار شاگردان درستکار بود. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان که در هانگژو حضور دارد، پس از حضور 4کشتی‌گیر در فینال خودش را به سالن «لین‌آن» محل برگزاری مسابقات رساند و بعد از تماشای کشتی ملی‌پوشان مدال حسن یزدانی را اهدا کرد.


   چراغ اول را یونس روشن کرد
یونس امامی نخستین فینالیست ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد بود. او در وزن 74کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 اوروزوبک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد. امامی در کشتی دوم خود با نتیجه 10 بر 2 لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 ماگومت اولویف از تاجیکستان را شکست داد و به دیدار فینال رسید. امامی در دیدار نهایی با یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 9 بر صفر کایرین کینوشیتا از ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. او پس از کسب مدال طلا گفت: «ان‌شاءالله مردم عزیز کشور هم از این مدال طلا خوشحال شده باشند. در مسابقات جهانی اتفاقات خوبی برایم رخ نداد و به اینجا آمدم تا بتوانم اتفاقات خوبی را رقم بزنم. ان‌شاءالله که توانسته باشم و مردم از من راضی باشند.»


   دبل یزدانی در بازی‌ها
حسن یزدانی دومین فینالیست ایران در روز دوم بود. یزدانی در وزن 86کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10بر صفر موخامد عبداله‌یف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. او در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر بیامباسورن بات اردن از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال رسید. قهرمان جهان و المپیک در فینال هم همانند دورهای قبل با نتیجه عالی و بدون از دست دادن امتیاز پیروز شد. در دیدار نهایی یزدانی با نتیجه 10بر صفر دیپاک پونیا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. یزدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ مدال طلا گرفته بود و طلای هانگژو دومین طلای او در بازی‌های آسیایی بود.


   زور گلیج به تاج‌الدینوف نرسید
مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷کیلوگرم ایران بود که همانند مسابقات قهرمانی آسیا مغلوب کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین شد. کشتی‌گیر ۲۲ساله بحرین حدود 2هفته پیش طلای جهان را هم در صربستان ‌کسب کرده بود. گلیج در دور نخست مقابل ابراگیموف کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستان ۱۳‌بر ۷ به برتری رسید. او در دومین مبارزه به مصاف گانباتار از مغولستان رفت و با پیروزی ۴ بر ۲ راهی نیمه‌نهایی شد. گلیج در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر یک از سد آلیشر یرگالی از قزاقستان گذشت اما در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.


   مدالی که به حرم امام رضاع رسید
امیرحسین زارع دارنده ۲مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در وزن ۱۲۵کیلوگرم همانند 2هفته پیش که روی سکوی نخست جهان ایستاد، در هانگژو هم قهرمانی‌اش را تکرار کرد تا جمع طلاهای آزاد به عدد۳ برسد. زارع در دور نخست مقابل انور از پاکستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید، سپس بوهیردون از چین را ۱۰ بر صفر برد و در نیمه‌نهایی نیز ۱۱ بر صفر مقابل باتیرمورزایف از قزاقستان به پیروزی رسید. زارع در فینال مونختور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از مغولستان را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید. او پس از کسب مدال طلا گفت: «از کادر فنی که مدت‌هاست از خانواده دور بودند و مانند پدر کنار ما بودند، تشکر می‌کنم. امیدوارم این روند را به‌خوبی ادامه دهم تا در المپیک هم با مدال طلا دل مردم را شاد کنم. از عوامل و پرسنل فدراسیون، کادر فنی، خانواده‌ام، ملت ایران و مربیان سازنده که من را به اینجا رسانده‌اند، قدردانی می‌کنم.» زارع در پایان گفت: «مدال طلای بازی‌های آسیایی و جهانی را به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم می‌کنم.»
رحمان عمو‌زاد هم روز جمعه در نخستین روز مسابقات کشتی آزاد مدال نقره گرفته بود. شاگردان درستکار با 3طلا و 2نقره بازی‌های 2022 را به پایان بردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :