• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 2049
+
-

بنزین، نفت و نیروی کار کره‌شمالی هدف تحریم‌های تازه

تحریم کره‌شمالی
بنزین، نفت و نیروی کار کره‌شمالی هدف تحریم‌های تازه

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا، تحریم‌های شدیدی را علیه کره‌شمالی به اجرا گذاشت.

براساس تحریم‌های جدید که با رأی مثبت همه 15عضو شورای امنیت همراه شد، واردات بنزین کره‌شمالی به 500هزار بشکه در سال کاهش داده می‌شود، واردات نفت این کشور به 4میلیون بشکه در سال محدود می‌شود و به کارگران کره‌ای شاغل در دیگر کشورهای جهان 24‌ماه فرصت داده می‌شود که به کشور خود بازگردند.

این تحریم‌ها شدیدترین تحریم‌هایی است که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون علیه پیونگ‌یانگ وضع کرده است. محدود کردن واردات بنزین کره‌شمالی به 500هزار بشکه به‌معنای تحریم 90درصدی سوخت مورد نیاز در این کشور است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که روز پنجشنبه به‌رغم تهدید صریح اعضای سازمان ملل با رأی مثبت 128کشور عضو با قطعنامه‌ای ضدآمریکایی روبه‌رو شد، دیروز خرسند از رأی تمامی اعضای شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ در پستی توییتری نوشت: «شورای امنیت 0-15به نفع تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی رأی داد؛ جهان صلح می‌خواهد نه مرگ!» طبق گزارش روزنامه گاردین، پیش‌نویس اولیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا تحریم‌ کامل واردات نفت از سوی کره‌شمالی و توقیف تمامی دارایی‌های رهبر این کشور در دیگر کشورها بوده که به خواست روسیه و چین تعدیل شده است.

بررسی تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی پس از آن در دستور کار پیونگ یانگ قرار گرفت که کره‌ای‌ها با آزمایش یک موشک جدید اعلام کردند اکنون واشنگتن در تیررس آنها قرار گرفته‌است. کره‌شمالی طی یک سال گذشته 16آزمایش موشکی داشته اما آزمایش‌ماه قبل این کشور قوی‌ترین آزمایش آن بوده است. حدود 3‌ماه پیش نیز شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ای تحریم‌های مشابهی را علیه کره‌شمالی وضع کرده بود.

در آن تحریم‌ها محدودیت واردات بنزین کره‌شمالی طی 3‌ماه به 500هزار بشکه محدود شده بود و کشورهای دیگر از صدور ویزای جدید برای کارگران کره‌ای منع شده بودند. با توجه به تحریم شدید سوخت در قطعنامه جدید، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد کره‌شمالی به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گیرد و مردم عادی نیز برای ادامه زندگی با مشکل روبه‌رو شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید