• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20463
+
-

تعداد شاکیان حادثه ایرانشهر به 5نفر رسید

کمتر از یک هفته پس از افشای حادثه تلخ تجاوز به دختران جوان در ایرانشهر شمار شاکیان پرونده رو به افزایش است و روز گذشته رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از شکایت 2دختر دیگر در این پرونده خبر داد.

به گزارش همشهری، جمعه گذشته بود که امام جمعه اهل سنت ایرانشهر مدعی شد در این شهر 41دختر جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. از آن روز تاکنون هر روز اخبار تازه‌تری درباره آنچه در ایرانشهر رخ داده منتشر می‌شود. با وجود ادعای آزار 41دختر، اما تا چند روز قبل فقط 3شاکی در این پرونده وجود داشت اما پس از آنکه بزرگان منطقه ازجمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان از سایر قربانیان خواستند سکوت خود را بشکنند 2نفر دیگر نیز به شاکیان اضافه شدند.

ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در این‌باره به ایسنا گفت: تعداد افرادی که به‌عنوان شاکی خصوصی در این پرونده شکایت کردند به 5نفر رسیده که از این تعداد 3نفر بحث تجاوز را مطرح کردند. از 2نفر دیگر یک نفر فقط موضوع آدم‌ربایی و دیگری هم موضوع ایراد ضرب و جرح را مطرح کرده است. وی ادامه داد: خانمی هم ادعا کرده که فرد دستگیر شده نسبت به 2دختر وی ایجاد مزاحمت کرده و این مسئله که اصلا تجاوزی هم شکل گرفته یا خیر در حال بررسی است. حمیدی در ادامه گفت: کسانی که تحت عنوان تجاوز به عنف شکایت کردند همان 3نفر اولیه هستند که تنها یک نفر از آنها به پزشکی قانونی مراجعه کرده و مسئله تجاوز درخصوص او تأیید شده و او همان فردی است که سیم‌کارتش در ماشینی که برای آدم‌ربایی مورد استفاده قرار گرفته، کشف شده و مسئله تجاوز به وی محرز است.

وی همچنین به دستگیری یکی از تجمع‌کنندگان مقابل فرمانداری ایرانشهر اشاره کرد و گفت: وی در این تجمع به‌عنوان لیدر، مردم را برای اقدامات ضدامنیتی در شهرستان تحریک می‌کرد که توسط مأموران بازداشت شد. از سوی دیگر متهمانی که درخصوص پرونده تجاوز بازداشت شده بودند نیز تحت تعقیب هستند و دستورات قضایی برای دستگیری آنها صادر شده که این افراد در شهرستان‌های فنوج و چابهار حضور دارند که به این منظور تیمی از نیروهای انتظامی ایرانشهر برای همکاری جهت دستگیری این افراد اعزام شده است.

از سوی دیگر سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی نیز در حاشیه همایش سراسری فرماندهان پلیس آگاهی به ماجرای ایرانشهر واکنش نشان داد و گفت: این پرونده از سوی مأموران پلیس آگاهی در دست اقدام است اما ماجرا آنطور که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها مطرح شده نیست و ما این مطالب را تأیید نمی‌کنیم. با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیق قرار دارد، بدون اجازه و دستور قضایی نمی‌توان جزئیات بیشتری از این پرونده را تشریح کرد چرا که ما باید برای بیان جزئیات، مستندات قانونی و استدلال‌های قوی داشته باشیم.

 شروع این پرونده با یک آدم‌ربایی بود و خوشبختانه با توجه به اینکه مأموران پلیس آگاهی در استان سیستان و بلوچستان از زبده‌ترین و قوی‌ترین نیروهای ما هستند این موضوع در حال رسیدگی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید