• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20460
+
-

با مردم

با مردم

   نظارتی بر بیمارستان‌های دولتی نمی‌کنند

سلام. بازنشسته‌ای هستم اجاره‌نشین که امسال به‌دلیل افزایش نجومی اجاره‌بها ناچار به پرداخت کرایه سنگینی شده‌ام. از طرفی به‌دلیل بیماری دلخوش بودم تا با مراجعه به بیمارستان مدرس در میدان کاج که دولتی هم هست، هزینه کمتری پرداخت کنم. اما به‌رغم داشتن دفترچه درمانی برای انجام آزمایش عمومی از من مبلغ 70هزارتومان دریافت کردند! این درحالی است که چندی قبل وزیر بهداشت توصیه کرده بود که افراد بالای 50 سال هر‌ماه یک‌بار آزمایش بدهند! سؤال این است که چرا مسئولان در وزارت بهداشت نظارتی بر هزینه‌های بالای بیمارستان‌های دولتی نمی‌کنند؟ مسئولان باور کنند که بسیاری از بازنشستگان به‌خاطر هزینه‌های بالای پزشکی فقط درصورت اضطرار برای درمان مراجعه می‌کنند.
حسینی از تهران

   شهریه مدارس و دغدغه خانواده‌ها

سلام. وقت بخیر. هرچه به زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان نزدیک می‌شویم، دغدغه خانواده‌ها برای پرداخت شهریه مدارس بیشتر می‌شود. هرچند مسئولان آموزش و پرورش هرساله در بخشنامه‌های مختلف اعلام می‌کنند مدارس دولتی حق گرفتن شهریه از خانواده‌ها را ندارند و مدارس غیردولتی هم باید طبق مصوبه آموزش و پرورش شهریه دریافت کنند، اما واقعیت این است که برخی از مدارس دولتی به بهانه‌های مختلف با ارائه برنامه‌های جانبی از خانواده‌ها پول می‌گیرند. از طرفی مدارس غیردولتی هم هزینه‌های غیرقابل باوری از اولیا دریافت می‌کنند. لطفا درباره دغدغه خانواده‌ها درخصوص شهریه‌های سنگین گزارش‌هایی را منتشر کنید.
بهمنی از تهران

   راهکار کاهش اجاره‌بها

سلام و تشکر از اینکه درددل مستأجران را در این ستون منتشر می‌کنید. به‌نظر می‌رسد بهترین و عملی‌ترین راهکار کوتاه و میان‌مدت برای کاهش اجاره‌بها جمع‌کردن بساط دفاتر املاک در سطح کشور است. اگر این شغل که در جای جای کلانشهرها قارچ‌گونه افزایش یافته جمع‌آوری شود، قدر مسلم بدانید قسمت بزرگی از حباب‌ها در بازار مسکن خودبه‌خود برطرف خواهد شد.
برای آزمودن این روش کافی است در مرحله اول ثبت معاملات مسکن کد رهگیری را از بنگاه‌ها گرفته و به دفاتر الکترونیک شهر با قیمت ثابت (بدون توجه و ارتباط با قیمت معامله) بسپارند، قطعا در فاصله کوتاهی تمامی معاملات واقعی مردم بین خودشان انجام می‌شود و با قطع ارتباط این صنف، مردم پس از سال‌ها روی آسایش و قیمت‌های واقعی را خواهند دید. از طرفی اگر موضوع مالیات بر خانه‌های خالی با قاطعیت اعمال شود، در کاهش قیمت مسکن مؤثر خواهد بود.
سیروسی از تهران

   برخورد با وارد‌کنندگان متخلف

با سلام. در روزنامه به نقل از آقای خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت­ نوشته بودید، واردکنندگان خودروی لوکس مجاز به واردات این تعداد خودرو نبوده‌اند و اینکه چطور شرکت‌ها و افراد توانسته‌اند ثبت سفارش انجام دهند، باید به‌صورت فنی رسیدگی شود! این درحالی است که رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود: «سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود 5هزار دستگاه خودروی لوکس به‌صورت غیرمجاز وارد شده است.» در این شرایط این سؤال مطرح است که این وارد‌کنندگان اگر مجاز نبوده‌اند چگونه این واردات انجام گرفته است؟ امیدواریم با شناسایی متخلفان با آنان برخورد مناسب صورت بگیرد؟
حیدری از تهران

   منصفانه عمل می‌کنید

سلام. خوب است که ستون بامردم روزنامه همشهری درخصوص موضوع مالک و مستأجر منصفانه عمل کند. من مالک هم انتظار دارم به دغدغه‌ام توجهی بشود. باور کنید جریمه‌هایی که سازمان امور مالیاتی برای مالکان درنظر گرفته‌اند، بسیار بالاست. این در حالی است که برگشت از اجاره‌بها برای مالکان 6درصد است. اینکه مستأجران گرانی اجاره‌بها را فقط به مالکان ربط می‌دهند، منصفانه نیست، چون افزایش کرایه‌بها تابعی از عوامل مختلف است. لطفا منتشر کنید.
گلایه یک مالک از تهران

   پمپ گاز بزرگراه حکیم

با سلام. بیش از یک ماه است پمپ گاز بزرگراه حکیم تعطیل شده است. هر بار هم که مشکل را پیگیری می‌کنیم، می‌گویند مربوط به بخش خصوصی است! مگر هدف از ارائه مجوز به جایگاه پمپ گاز خدمات‌رسانی برای مردم نیست؟ آیا چون مربوط به بخش خصوصی است، نباید نظارتی از سوی مسئولان ذیربط صورت بگیرد؟
صمدی از تهران

   نظارت بر دفاتر کاریابی

با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منتشر می‌کنید. مدت‌هاست که تعدادی فرصت‌طلب به‌عنوان دفاتر کاریابی، افرادی را که از بیکاری به ستوه آمده‌اند با امید به اینکه برای شما کار پیدا می‌کنیم، به‌اصطلاح سر کیسه می‌کنند و مبالغی را از آنها می‌گیرند و با امروز و فردا کردن و دادن وعده و وعید، از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در وزارت کار نظارتی بر تخلفات اینگونه دفاتر کاریابی داشته باشند.
وحیدی از تهران

   افزایش کیفی با قیمت مناسب

با توجه به شعار سال،  پیشنهاد می‌کنم خانواده‌ها درخصوص مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند و حتی الامکان سعی کنند تا زمانی که کالای ایرانی موجود است سراغ کالای خارجی نروند. از طرفی تولید‌کنندگان هم انصاف داشته و کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند و قیمت کالاهای خود را پایین بیاورند تا بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند. واقعیت این است که مردم به‌دنبال کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هستند. باور کنید اگر تولید‌کنندگان کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و با قیمت مناسب به فروش برسانند،  خود به‌خود حمایت از کالای ایرانی در بین مردم شکل می‌گیرد و شهروندان از خرید کالای ایرانی استقبال می‌کنند. شما به‌عنوان یک رسانه این موضوع را در روزنامه همشهری بیشتر پیگیری کنید.
2587...0919

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید